SMTP 'forwarding'

Status
Niet open voor verdere reacties.

link10001000

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
53
Hallo allemaal

Om te beginnen: sorry als dit niet de juiste categorie is, maar ik weet gewoon niet waar deze vraag thuishoort. Deze kan volgens mij toch altijd verplaatst worden... :)

Dus mijn probleem is als volgt: Ik heb thuis een aantal goedkope Chinese bewakingscamera's staan. Deze zitten allemaal in een bepaalde IP-range. Deze range heeft geen toegang tot het WAN van het modem, dus de camera's kunnen niet met het internet verbinden. Ik verbind er via een VPN op een Raspberry Pi mee. Maar aangezien deze camera's niet met het internet kunnen verbinden (omdat ze anders communiceren met onveilige Chinese servers), kunnen ze geen motion e-mail sturen. Dit verloopt normaal via SMTP van GMail.

Ik was dus aan het denken om op die Raspberry Pi een soort van 'forwarding' SMTP-server te laten draaien. Hiermee bedoel ik dat de camera's dan ingesteld worden om de RPi als SMTP-server te gebruiken, en dat deze dan de aanvragen om de motion e-mails te verzenden doorstuurt naar de SMTP-server van GMail. Dit omdat de RPi wel internettoegang heeft.

Nu weet ik echter niet hoe ik dit voor elkaar zou moeten krijgen. Ik heb op internet naar tutorials gezocht, maar ik weet gewoon niet hoe ik mijn probleem precies moet verwoorden om op een geschikt artikel uit te komen.

Daarom zou ik het appreciëren als één van jullie mij mogelijk de URL van een tutorial kunnen doorsturen waarin wordt bereikt wat ik hierboven getyped heb, of wanneer het bovenstaande niet mogelijk zou zijn hoor ik het ook graag.

Alvast bedankt voor eventuele hulp bij mijn probleem! :)

- Elmer
 
Je kan een "RELAY" maken of een "MAIL FORWARDER".

(NB: technisch gezien zou je ook een "REMAILER" kunnen gebruiken, maar dat zullen de camera's vaak niet ondersteunen)

Pi ondersteund postfix (voor pure SMTP, maar een hoop providers blokkeren dit) Dovecot (waarschijnlijk beste oplossing voor algemeen gebruik) of citadel-suite (geen ervaring mee, maar sommige mensen zeggen dat dit makkelijker is voor beginners)
 
Bedankt voor je antwoord!

Ik zal het eens opzoeken met die termen, misschien vind ik iets.

Is een mail forwarder eigenlijk mogelijk met Postfix? Mijn provider blokkeert geen enkele poort, dus ik kan Postfix dan wel gebruiken op de RPi...
 
Let erop dat je met Postfix geen 'open relay' bent. Anders heb je kans dat je rPI snel als spammer fungeert, en dat je provider je kan afsluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan