tekst wordt niet getoond

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Hallo,
Ik maak een formulier aan met een tekstvak
In de eigenschap "Besturingselementbron:" schrijf ik: ="Dossier van: " & [Formulieren]![weergave patiënt]![naam]

Als ik het formulier open dan wordt er niets in dit tekstvak getoond, klik ik er op dan verschijnt de correcte tekst

Hoe kan ik er voor zorgen dat de correcte tekst getoond wordt op het moment dat het formulier op het scherm komt

Bedankt

JP
 
Haal je de tekst uit een tekstvak van een subformulier?
 
Dat komt van een formulier dat op dat moment open staat
 
Dan kun je dezelfde truc gebruiken die ik je al in een ander draadje heb 'geleerd': met het OpenArgs Argument. Ik vermoed althans dat je het tweede formulier opent vanuit het eerste. Zo niet: gebruik dan TempVars, dan ben je ook van het gedoe af.
 
Zoals je waarschijnlijk nog weet, werkte dat "OpenArgs" niet bij mij, en begreep ik er ook niets van.... (slechte leerling)
een voorbeeldje doet soms wonderen ;)
 
Tempvars

Je kan met de Tempvars commando's in het ene formulier (via een gebeurteniscode bij verlaten van een veld) iets in het geheugen opnemen dat dan beschikbaar blijft gedurende de ganse sessie van MS Access tot je het actief wijzigt of verwijdert (of het programma verlaat). En je kan dat dan ten allen tijde aanspreken in een ander formulier, query, etc....
In jouw geval zou je dus voorafgaandelijk een waarde toekennen aan de "naam" van een patiënt door in een ander formulier bij verlaten, na update.... van het veld TxtNaam de volgende code te gebruiken in de procedure
Code:
TempVars.add "PDNaam", Me.TxtNaam.Value
Je hebt dan een Tempvars variable PDNaam gecreërd die je overal kunt aanspreken.(NB: Ik zet PD voor de variable zodat je duidelijk weet dat het om een tempvars gaat maar je kan daar gelijk wat voor gebruiken)

Die variable roep je dan aan in je formulier met =[TempVars]![PDNaam] te gebruiken waar je dat wilt zien verschijnen. Je kan het ook gewoon als filter gebruiken om het gepaste formulier te openen, of in een query bij de criteria maar dan zonder het = teken, etc....
Ik registreer zo bij inloggen van een gebruiker zijn instellingsnummer, gebruikersnaam, nummer en toegangsniveau in een aparte tempvars voor elk item die gedurende de ganse sessie continue worden gebruikt, soms staan de PC's de ganse dag open en toch het is lekker stabiel. Geen idee of er een beperking is aan het aantal Tempvars die je kunt opslaan/gebruiken maar het zijn er alleszins heel veel.

Effe op googlen geeft tal van voorbeelden.
 
Laatst bewerkt:
da's ne goeien tip se... dikke merci
En die tip stond al in bericht #6....

@Johan: ff goegele? Ik heb al zóveel keer TempVars behandeld in vragen hier (zelfs een andere vraag van JP met voorbeeld), daar heb je goegel niet voor nodig :D.
 
Dat OpenArg gedoe is wel ingewikkeld zelle Michel.. alle, toch voor mij en de uitleg over die tempvar vind ik heel duidelijk.. (hoop ik eens ik die wil uittesten want ik ken niks van dat tempvar gedoe)
 
Laatst bewerkt:
Ff de schouders er onder (die van jou zijn beter als de mijne) en je snapt hem :). Het is echt niet moeilijk. Volg de code in de stapmodus zodat je kunt volgen wat er gebeurt.
 
@Johan...
Zopas eens uitgeprobeerd in code en het werkt perfect...
Biedt heel wat mogelijkheden..

weer een stapje verder in het aanpassen van mijn programma (Is enorm ingrijpend bij het lanceren van M18..; dat zal JIJ wel weten), en het lukt niet altijd, en tijdsgebrek, kennisgebrek en gebrek aan officiële info maakt het dubbel zo moeilijk

Groetjes
JP
 
Ik gebruik KineSoft voor mijn papierwinkel en laat dat aan die lui over, ben je tenminste (bijna) zeker dat het wettelijk in orde is. Kreeg nog een mail gisteren van Ceustermans dat ze nog een en ander afwachten van Riziv vooraleer ze kunnen updaten. Waarom nog zelf zoiets in elkaar boksen? Met de telematicapremie kom je toch ruimschoots toe om hun jaarlijkse factuur te betalen?
 
Gelijk heb je maar geenenkel pakket doet wat ik wil op mijn manier.. dus doe ik het maar zelf.. en alles werkt al jaten heel goed voor dr 4 mensen die hir werken. echter nu kom ik mezelf wel tegen omdat ik het ook allemaal wat functioneler wil... vandaar al mijn vragen...
 
.. echter nu kom ik mezelf wel tegen omdat ik het ook allemaal wat functioneler wil...
Heb je de nieuwe opzet wel eerst goed op papier gezet in een FO? Volgens mij ben je een beetje op z'n hapsnap aan het verbouwen geslagen, en dat levert alleen maar meer spaghetti op. Wat ik van jouw db gezien heb, zou mij er eerder toe aanzetten om de hele structuur eens goed tegen het licht te houden, en de processen eerst eens goed te beschrijven en dan dus het Functioneel Ontwerp maken. Je gaf al aan dat de opzet van mijn code in jouw laatste voorbeeld totaal anders was qua aanpak dan wat je gewend was. Dat is ook de reden dat het af en toe zo lang duurt voordat ik in jouw db wat reparatiewerk kan doen, omdat de opzet van die db zo ontzettend ver af staat van wat ik een gestructureerde database vind.
 
michel, je hebt overschot van gelijk, moest ik de kennis, de tijd en de zin hebben dan herbegon ik van 0, maar ik werk met dit project een ganse dag, het doet wat het moet maar hapert hier en daar. Recent zijn er vanuit de overheid compleet ridicule beslissingen genomen waardoor het programma veel ingrijpender moets aangepast worden dan ik ooit had gehoopt. (Zal Johan wel bevestigen) Maar ik denk dat ik het voor mekaar heb gekregen.. nu wil ik nog een en ander gerationaliseerd krijgen en dan stopt het voor mij.. of het goed geprogrammeerd is is voor mij niet zo belangrijk.. als het maar werkt... jij krijgt er zeker en vast een vierkant hoofd van maar ik blijf in eerste instatie een fysiotherapeut en geen programmeur.. en jammer genoeg een die jullie heel erg veel nodig heeft en heel erg dankbaar is voor elke hulp...
dikke kussen aan alle helpers (moesten het mooie jonge vrouwen zijn)
 
Je wil kiet weten wat ik allemaal voor wat hulp wil doen!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan