Kan data na een Low-format teruggehaald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is het probleem dan? Mijn methode is altijd toe te passen door bestemmingsmappen aan te maken op de doelschijf.
Je kunt in de mapnaam/filenaam ook nog aangeven om welke bron en bestemming het gaat.

Voorbeeld: K_Back-up_C De eerste letter is altijd de bestemming en de laatste altijd de bron. Heeft de bron/station/partitie een naam kun je die ook invullen. Dan wordt het K_Back-up_W10C Dit kan belangrijk zijn omdat in een herstelomgeving de letters verwisseld kunnen worden!

Ik neem aan dat niet alles in één back-upbestand wordt gedumpt! Zoals op de afbeelding vink je er drie aan, staat er dan ook drie in die back-up of wordt het één bestand?

Meerdere stations, schijven of partities opnemen in één back-upbestand/profiel zou ik nooit doen. Want als er problemen zijn met E: F: G: dan wil ik die apart snel kunnen herstellen.

Perfecte methode dus
Het maken van back-ups stelt niets voor als je niet herstellen kunt!
 
Hallo Senso

In het systeem van Win10 gaat de standaard C: schijf samen met een Herstelschijf + een FAT32 schijf althans in een GPT configuratie, bij een MBR configuratie ligt het iets anders.

Mijn SSD schijf is ingedeeld als GPT.

Om alle data van de C: schijf dus te backuppen moet ik ook de Herstelschijf en de FAT32 schijf mee backuppen. ( Kijk maar wat op deze schijven staat, kan d.m.v. MiniTool Partition Wizard Professional 9.1
Als deze partities niet mee teruggezet worden, en er zou wat veranderd zijn aan de instellingen (b.v. de grootte van de C: schijf) dan krijg je geheid een foutmelding.
Dus altijd deze extra partitie OOK terugzetten.
Ik weet natuurlijk dat in veel Backup programma's deze extra partities automatisch "mee-gebackupped" worden en dus ook automatisch terug gezet worden.
Maar in deze editie van Ghost Symantec Recovery 2013 R2 is dit dus NIET het geval.
MVG
Dukkel
 
Dat begrijp ik allemaal, maar dat is niet de kwestie waar het hier nu om draait. Overigens was dat verhaal van jou bekend. Wat ik vreemd vind is dat jij inhoudelijk niet ingaat op mijn suggesties, ideeën, voorstellen. Jij gooit er weer een eigen verhaal overheen. Dat schiet niet op. Je neemt ook niet de moeite om te zeggen of die partities dan in één file/bestand worden gegooid. Maar goed, je kunt back-ups opslaan waar je wilt en ook een schijf (bestemming) vol laten lopen. Nogmaals dan krijg je naar mijn mening betere verdeling van de belasting van een schijf. Dat is puur mijn ervaring en ik krijg geen errors meer met die 'bekende' codes en je kunt ook nog eens terugvallen op meerdere oude back-ups met de mogelijkheid van herstel van in latere back-ups verwijderde bestanden.
 
Hallo Senso,
Ja, alle partities worden elk in een Bestand opgeslagen:

2018-02-02.png

MVG
Dukkel
 
Hallo Mensen,
Het lukt me vooralsnog niet mijn laatste HDD van Western Digital, 500Gb goed te krijgen
Het blijkt dus dat de standaard test wel geslaagd is, maar de Extended tst nog steeds niet
Nu begin ik wel een beetje aan het eind van m'n latijn te komen.
Wat zou ik nu nog kunnen aanwenden om toch ook de Extended test tot een goed einde te kunnen brengen?

2018-02-02 (2).png


Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Ik weet natuurlijk dat in veel Backup programma's deze extra partities automatisch "mee-gebackupped" worden en dus ook automatisch terug gezet worden.
Maar in deze editie van Ghost Symantec Recovery 2013 R2 is dit dus NIET het geval.
Tja... ik neem aan dat de keuze van het programma gebaseerd is op weloverwogen keuzes.
Tja... als dit programma geen totale schijf image kan maken incl dus alle partities... kan ik het verhaal niet meer volgen....
Zo te lezen weet je wel het verschil tussen een partitie en een complete schijf met 1 of meer partities.
Maar waar gaat deze discussie heen?
Ben het met Senso eens, wat hieronder gequote staat. Dit ben je toch wel een beetje "verplicht" richting de helpers, en ook om je zelf een beetje serieus te nemen hier. Dat laatste gaan wij zeker niet over....
Wat ik vreemd vind is dat jij inhoudelijk niet ingaat op mijn suggesties, ideeën, voorstellen.
 
Hallo route99

Enig excuus van de late beantwoording van jou opmerking, dat ik niet antwoord op de vragen van Senso
Maar dat komt omdat ik alle items heb nagelopen om te kijken welke vragen ik niet zou hebben beantwoord.
Welnu ik zie slechts 1 vraag n.l. in item #21: Wat is het probleem dan? Gevolgd door een conclusie van Senso zelf over een situatie die niet de mijne is.
Hetgeen ik heb geprobeerd uit te leggen. Ik gebruik n.l. Ghost Symantec Recovery 2013 R2 waarbij in geen bestanden backup, doch gehele partities (over dit onderwerp heb ik het trouwens al in een eerder stadium met hem aan de stok gehad)

Ik hoop dat ik hiermee het een en ander heb uitgelegd

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Zit er bij Ghost Symantec Recovery 2013 R2 geen Ghost Explorer of zo waarmee je bestanden uit zo'n hele partitie-image kunt halen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo route99

Nee, bij Ghost Symantec Recovery 2013 R2 zit geen Ghost Explorer, dus ik ben altijd aangewezen op het Backuppen van de gehele partitie.
(Wil ik een enkele backup van slechts 1 programma o.i.d. maken dan gebruik ik NOVABackup)
Omdat dus (mijn) Symantec alleen in DOS werkt (opstarten vanaf de USB-stick middels F11) en Print Screen niet in DOS werkt,
Heb ik 2 foto's gemaakt van de schermen.

IMG_20180203_114856.jpg

IMG_20180203_114916.jpg

Ik hoop dat je er wijs uit kunt worden
Met vriendelijke groet
Dukkel
 
In het menu staat dat je iets met files kunt doen, wat is dat dan, plaatje is van Youtube van R2 dus hetzelfde als jij hebt.
symantec.png
 
Ik zit zo wat mee te lezen en vraag me af of en hoe jullie Norton Ghost (betrouwbaar) werkend hebben gekregen in Win10. Zelf ben ik overgestapt op Macrium Reflect free omdat ik Ghost niet werkend kreeg. Ook niet na "comptability truukjes" die ik op het internet tegen kwam. Niet dat ik nog iets op moet lossen, maar ik vind het wel leuk te weten of er toch een oplossing was(ik gebruikte Norton Ghost 15).
 
Ik gebruik versie Ghost 11.x
Zet hem op een usb stick en dat lukt met alle Windows versies die op de stick draaien, zonder enige aanpassing.
Maar ook als ik onder Windows 10 64 bits een image van een usb stick wil maken, probleemloos, ook zonder aanpassingen.
 
Laatst bewerkt:
Ah. Bedoel je dat je de image vanaf een stick maakt? Daar heb ik nooit aan gedacht om dat te proberen. Ga ik toch eens met Ghost 15 proberen. Gewoon om het te weten.
 
Ja, want ik houd niet zo van zgn live images maken van het systeem waar je op draait. Er verandert immers telkens iets en dan ben ik altijd bang dat de integriteit niet goed zou kunnen zijn, alhoewel sommige image programma's beweren dat het kan, ik doe het in principe niet.
Tja, even koffie pauze....met een SSD als Windows boot disk die geimaged moet worden duurt dat ca 15 minuten, max ca 25 min vnl afh v/d grootte van SSD.
 
Laatst bewerkt:
Ik maak altijd live images. Nooit problemen. Noch met Norton Ghost noch met Macrium Reflect. Elke 4 dagen automatisch en soms als ik zelf iets wil doen handmatig een. Ik bewaar altijd een stuk of 5 tot 10 oudere images op een externe disk doe normaal uitgeschakeld staat. Mijn data doe ik met "Allway Sinc". Ik heb een vrij uitgebreid back-up systeem.
Maar we moeten dit topic maar niet verder kapen, lijkt me;)
 

Hallo Lange Pier
Op m'n HDD zit volgens de Surface Test slechts 1 onvolkomenheid. (zie Afbeelding rood vlekje helemaal aan het begin)
Met welk programma kan ik proberen die fout te elimineren ??

2018-02-03 (1).png

Deze fout veroorzaakt ook een fout in de Extended test van Western Digital Lifeguard Diagnostic for Windows (WDC)
De standaard test verloopt wel correct, maar met de Extended test gaat deze HDD in de fout

2018-02-02 (2).png

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan