[printer installeren] windows server 2003 / windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Berichten
492
Hallo, ik heb een klein netwerk met een server waar windows server 2003 op draait. Op de server is een switch aangesloten. Op de switch zijn ook 2 pc's met Windows 7 en een printer aangesloten. Dit is een printer HP 2300dtn pcl5. Deze printer heeft 3 lades.

Probleem is dat ik op de windows 7 pc's geen lades kan selecteren. Ik zie in het dropdownmenu "papierbron" in voorkeursinstellingen slechts "automatisch" staan.

Het vreemde is:
In het configuratiescherm "apparaten en printers" op windows server 2003 kan ik WEL beide lades zien bij de printer. Deze printer is ook gedeeld in het netwerk (incl. active directory).
Als ik de printer toevoeg op de windows 7 pc's via "apparaten en printers" --> printer toevoegen --> netwerkprinter, vindt hij wel de printer maar ik zie hem niet onder de opgegeven "share naam" staan.

Ik weet even niet waar te beginnen. Wie helpt ???
 
Daar moet je meestal toch echt voor op de support site van HP zijn...
Kom je hier verder mee?
https://h30434.www3.hp.com/t5/Print...election-printing-to-tray-1-or-2/td-p/4991926

Als dat niet werkt, ik heb zo gezocht maar je zou ook op de support site verder kunnen zoeken of zelf jouw vraag daar stellen mocht je er hier niet uitkomen.

https://www.google.nl/search?client=opera&hs=r1g&ei=PyZyWpmyJsS1kwX9i6HoDw&q=HP+2300dtn+pcl5.+"windows+7"+select+tray+&oq=HP+2300dtn+pcl5.+"windows+7"+select+tray+&gs_l=psy-ab.3...3457.4692.0.5748.5.5.0.0.0.0.81.392.5.5.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.3.235...33i21k1j33i160k1.0.d1SZLY2GtZY
 
Laatst bewerkt:
Hmm...ga ik morgen eens naar kijken.

Dus de vraag of de printer op de juiste wijze is geïnstalleerd valt ook bij support?

Ik vraag me namelijk wel ook af hoe dat werkt: van Windows server 2003 naar Windows 7...? Heb ik het wel juist gedaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me wel...de printer is toch bedoeld voor systemen die door de printer ondersteund worden....
Tja als bijvoorbeeld Windows 3.1 niet meer ondersteund wordt... tja dan kun je tuurlijk niet voor support aankloppen.
Wat stel je jezelf bij support van een printer voor dan? Alleen als er een knopje stuk is, of het papier niet goed getransporteerd wordt?
Ok dat is de hardware ondersteuning, maar een printer is inmiddels ook wel een beetje geavanceerder geworden. vaak met een processor, CPU, die heeft eigen software nodig (firmware) en die moet goed communiceren met de software van de PC, dus dat is de software ondersteuning...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan