• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Radiobuttons koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

Forumleiding
Hoofdbeheerder
Lid geworden
20 nov 2012
Berichten
335
Goedemorgen,

Omdat ik weet dat hier een paar echte Excel goeroes rondwaren stel ik mijn vraag hier.

De vraag is simpel maar ik weet niet hoe te realiseren: Ik wil in een Excel bestand twee radiobuttons Ja en Nee. Ik wil dat het volgende gebeurt: Als Ja is aangeklikt kan men nee niet invullen en andersom.

Ik gebruik Excel 2010.
 
Dat is nu toch ook niet zo moeilijk.
 

Bijlagen

  • keuzerondjes.xlsx
    8,1 KB · Weergaven: 50
Mooi precies wat ik zocht.

Nu maak het toch wel ietsje moeilijker denk ik (zelfs geen idee of het kan.) Wat wil ik: Op blad a hebben we bijvoorbeeld veld B38 daar wordt een getal in berekend. Dan heb je blad 2 met veld B19 en C19. Veld B19 van blad 2 moet worden opgeteld bij B38 op blad A.

Maar dan stap 2 Als er in Veld B19 van blad 2 iets is ingevuld mag je niets invullen in veld C19 en visa versa. En natuurlijk als veld C19 is ingevuld in plaats van veld B19 dan moet C19 worden opgeteld bij B38 van blad A.

Wie kan mij helpen?
 
Vreemd zo'n briefje vanop het kerkhof te krijgen.:)

Een vb is toch ook niet zo moeilijk in elkaar te flansen?
 
Omdat ik ook niet de kwaadste ben .
 

Bijlagen

  • Voorbeeldje Rubensky1995.xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 45
Ik dank je hartelijk daar dit is precies zoals ik het hebben wil! Maar zou je voor mij ook een uitleg willen plaatsen van hoe je dit nu gedaan hebt? Dan kan ik het in het vervolg zelf, en dan leer ik er nog wat van.
 
Als je in B19 gaat staan, en je kiest voor: Gegevens validatie zie je in het formule balkje staan =C19="" ofwel "is C19 is leeg" dan mag je in B19 gegevens zetten. Idem voor C19
Blad2 B38 spreekt voor zich zelf.
 
Het werkt! Veel dank. Op dit moment weet ik voldoende!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan