• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde uit tabel weergeven (gebaseerd op X en Y)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikbiesheuvel1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2018
Berichten
3
Ik zit met de volgende situatie. Stel, ik verkoop deuren. De prijs is gebaseerd op de hoogte- en breedtemaat. Het formaat wordt op 10cm nauwkeurig afgerond, dus een deur van 88cm wordt in de prijstabel opgezocht als 90cm en 97cm wordt opgezocht als 100cm. Hetzelfde geldt voor de hoogte. In de bijlage heb ik als voorbeeld een prijstabel toegevoegd.

Wat is mijn vraag? Voor het maken van offertes wil ik het volgende doen: op het voorblad vul ik de exacte formaten van de deur in. Excel rondt die waardes af naar boven, naar het eerstvolgende tiental. Vervolgens is het de bedoeling dat de correcte prijs weergegeven wordt. Zeg maar iets als volgt:

Breedte 97 Hoogte 205 Prijs €580, waarbij de prijs automatisch wordt weergegeven gebaseerd op de velden breedte en hoogte.

Wie heeft voor mij de oplossing? Alvast hartelijk bedankt! :thumb:
 

Bijlagen

  • Deuren.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 23
en waar is het voorblad? En wat doe je met 83 CM? Moet alles naar boven worden afgerond?

Deze formule werkt mits

- Alles naar boven op een veelvoud van 10 wordt afgerond.
- De hoogte in cel N7 en de breedte in cel N6 staat.

werkt voor deur type standaard.

PHP:
PHP:
=INDEX(B2:K14;VERGELIJKEN(AFRONDEN.BOVEN(N7;10)*10;B2:B14;0);VERGELIJKEN(AFRONDEN.BOVEN(N6;10)*10;B2:K2;0))
 
Laatst bewerkt:
Kun je hier iets mee?
 

Bijlagen

  • Deuren(cobbe).xlsx
    11,6 KB · Weergaven: 23
en waar is het voorblad? En wat doe je met 83 CM? Moet alles naar boven worden afgerond?

Deze formule werkt mits

- Alles naar boven op een veelvoud van 10 wordt afgerond.
- De hoogte in cel N7 en de breedte in cel N6 staat.

werkt voor deur type standaard.

PHP:
PHP:
=INDEX(B2:K14;VERGELIJKEN(AFRONDEN.BOVEN(N7;10)*10;B2:B14;0);VERGELIJKEN(AFRONDEN.BOVEN(N6;10)*10;B2:K2;0))

Ik heb het voorblad toegevoegd
 

Bijlagen

  • Deuren V2.xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan