Via Ricoh printer scannen naar Map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mann

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2017
Berichten
26
Hallo,

Ik heb een map geshared op mijn laptop, deze map kan ik op andere computers benaderen.
Via de Ricoh printer web pagina ingelogd als admin, via adresboek een nieuwe gebruiker aangemaakt.
Naam en toetsen display ingevuld, Protocool SMB, en het pad van de gesharede map ingevuld.

In windows heb ik file sharing aangezet en dat dit zonder username en wachtwoord te benaderen is.
Vandaar dat ik mapverificatie niet heb gespecificeerd in de printer. (ook geprobeerd met username en password)

Zodra ik op de printer mijn document wil scannen naar de betrefde map, blijft de status een hele poos als 'wachten' weergegeven tot dat het vervolgens een fout opleverd. Met als omschrijving dat de instellingen niet juist zijn.

Krijg het niet voor elkaar om via de printer te scannen naar de map.

Via google kom ik alleen de punten tegen die ik zelf ook allemaal al doorlopen had, daarom denk ik dat het waarschijnlijk een Windows instelling is maar krijg het niet gevonden.

Misschien dat iemand nog een suggestie heeft?


Printer merk: Ricoh MP C2500 Aficio
Windows versie 7 en 10
 
Bij mijn Brother netwerk MFC L2720DW multifunctional heb ik gewoon de map gebruikt die bij de installatie van de software aangemaakt is en dat levert geen problemen op.
C:\Users\Route99\Pictures\ControlCenter4\Scan
Als ik naar de rechten van de map kijk... zijn die van 'mij", van "System" en van Administrator".
De map is niet gedeeld..
Maw daar hoeft het niet in te zitten.

Doe eens zo een installatie en kijk eens of dat wel werkt. Dan weet je iig zeker dat het KAN werken en dan komt het naar een ander map gaan later wel.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een uitzondering toevoegen aan je virusscanner..?
Ook geprobeerd met de firewall uit..?
 
Prima vraag
Mijn ervaring: Avast heeft bij mij geen problemen ermee en ik zet altijd mijn complete lokale subnet waar mijn spullen inzitten in de trusted range van Zonealarm (Free).
Kun je wel goed printen?
Weet je zeker dat bij een vast ip adres van de Ricoh deze wel op hetzelfde subnet zit als de laptop...?
Bijvoorbeeld ....192.168.1.200 lijkt erg op 192.168.0.200 .... maar is een wereld van verschil tav de werking...
 
Of mijn antwoord relevant is weet ik niet, maar ik vermeld toch even de manier waarop ik het scannen heb ingesteld. Er worden hier veel documenten gedigitaliseerd, Scannen komt hier meer voor dan printen.

Wij beschikken over 2 Canon printers: een MG5650 en een MB5150. Beiden staan in het thuisnetwerk. In dat thuisnetwerk zijn meerdere computers aangesloten die allemaal behoefte hebben aan de gemaakte scans. Tevens is er een Microsoft OneDrive account.

Tijdens het installeren van beide printers werd gevraagd of er contact gemaakt moest worden met een cloudopslag. Via de printer is er de mogelijkheid om in te loggen en vooraf hebben we in OneDrive een map “Scans” aangemaakt. Via de instellingen-app op het bureaublad kan ik aangeven waar de schans naar toegaan. Uiteraard heb ik daar de nap “Scans” geselecteerd. Deze map is ook als een snelkoppeling geplaatst op de diverse computers. Deze oplossing werkt ook met Google Drive, iCloud e.d. Na het scannen bevindt het document zich dus op alle apparaten. Werkt als een tierelier.

Maar wellicht slaat dit nergens op en ben je helemaal niet op zoek naar deze oplossing.

Gr, Rob
 
Wel als je het niet erg vind om scans in de cloud te delen.
Als je daar bezwaar tegen hebt, is het geen oplossing.
De keuze is aan de TS.
Of je maakt mbv bijv Webdav je eigen cloud op een NAS of zuinig server.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan