Files "ALLEEN LEZEN" na PC opnieuw in te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudi Rombouts

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2002
Berichten
396
Hallo, Omdat mijn PC niet goed meer werkte, had ik gekozen om mijn PC opnieuw in te stellen. (Dikke fout natuurlijk, had ik beter niet gedaan ... maar ja).
Mijn harde schijf is opgedeeld in verschillende kleinere delen. Vb 1- voor de besturen en programma's 2- voor mijn data 3- voor de foto's waarmee ik bezig.
Na het opnieuw instellen, kan ik mijn data en foto's niet meer kopiëren, knippen wijzigen hernoemen en ... alle eigenschappen van de files en mappen staan op ALLEEN LEZEN.
IK kan zelfs deze eigenschap niet wijzigen. Kan iemand me hierbij helpen aub.
Ik heb wel van al deze files een reserve kopie.
Kan ik iedere schijf formatteren of ????


reeds bedankt voor een antwoordje
 
Hoi,
Wat bedoel je precies met "opnieuw instellen"?
Bedoel je opnieuw installeren of iets anders?
Als je niet opnieuw geïnstalleerd hebt kun je een systeemherstel proberen.
Ik neem aan dat je met de procedure bekend bent.
 
Het besturingssysteem en programma's staan vaak op één station. Waarschijnlijk heb je daar wijzigingen aangebracht en dan is in eerste instantie systeemherstel het aangewezen middel. Systeemherstel heeft geen gevolgen voor documenten e.d. Als systeemherstel niets oplevert, dan moet je het hele station (betreffende schijfletter herstellen). Dan sluit je de externe harde schijf aan waarop de back-ups staan en vanuit een herstelomgeving, een dvd of USB-stick, herstel je het station. Je moet dan booten met die dvd of stick. In de BIOS kun je dat aangeven. Eenmaal in die omgeving zoek je de betreffende back-up op (goed kijken wat er staat, want schijfletters kunnen anders zijn) en dan herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan