Geselecteerde optie uit combobox automatisch op een ander blad plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JacquesL

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2018
Berichten
78
Goedenavond,

Ik heb in een userform een combobox staan. Ik kan hier een naam selecteren die het userform vult. Nu wil ik graag dat alleen de geselecteerde naam uit de combobox tegelijk op een ander blad in cel F1 komt te staan.

Ben natuurlijk alweer uren aan het googlen geweest, maar helaas niet gevonden. Kan iemand mij aan de VBA code hiervoor helpen?

Alvast bedankt.

Groetjes
Jacques
 
Zo?
Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
  Sheets("Blad2").Range("F1") = ComboBox1.Value
End Sub
 
Hallo Jack,

dank voor je snelle reactie, maar jouw code geeft een "Fout 1004 tijdens uitvoering: foutmelding. Ik heb geprobeerd om Application.EnableEvents = False in de code te verwerken, maar helaas geen resultaat.

Groetjes
Jacques
 
Post eens je bestand, er is niets mis met Jack Nouws zijn code.
 
Hallo Philiep,

Je hebt me al een paar geholpen, waarvoor dank. Even voor de duidelijkheid. Ik ben net begonnen met VBA programmeren. Dus in de code zal wel een en ander staan wat voor de doorgewinterde VBA experts op een andere manier gedaan zal worden. Maar wat er tot nu staat werkt op bovenstaande na. Ok de knop mail en de listbox rechtsonderin nog niet. Deze moet ik nog uitzoeken. De bedoeling van het tabblad print is dat deze automatisch in een Word document geplaats wordt (dit werkt al).

Bekijk bijlage Klantnaam.xlsm
 
Beter?
 

Bijlagen

  • Kopie van Klantnaam.xlsm
    34,7 KB · Weergaven: 38
Hallo Philiep,

Super werkt, en je hebt hier en daar de code wat ingekort zie ik :).
Maar bedankt.

Groetjes
Jacques
 
Ik heb nog wat lopen prutsen. Selecteer eens de maand maart in Factureren.
Ik heb de kleuren wat aangepast,ik kon mijn zonnebril niet vinden om naar uw flashy kleuren te staren. :cool:
 

Bijlagen

  • Kopie van Klantnaam.xlsm
    44,4 KB · Weergaven: 46
WOW Philiep,

Dat was inderdaad mijn volgende stap om daar een maand te selecteren en alles naar voren zou halen m.b.t die maand. Super.
Overigens heb ik het printcommando aangepast als volgt:

Code:
Private Sub cmdPrinten_Click()
    Dim wdApp As Word.Application
    Dim wdDoc As Word.Document
        Set wdApp = New Word.Application
        wdApp.Visible = True
        Set wdDoc = wdApp.Documents.Open _
        ("D:\24 - VBA cursus bestanden\klantoverzicht.docx")
        'Koppeling bijwerken:
        wdApp.Selection.WholeStory
        wdApp.Selection.Fields.Update
        'Het document afdrukken
        MsgBox "Het overzicht wordt afgedrukt."
        wdDoc.PrintOut
        'Sluiten met wijzigingen
        wdDoc.Close wdSaveChanges
        wdApp.Quit
        Set wdDoc = Nothing
        Set wdApp = Nothing
End Sub

Hij stuurt nu een opgemaakt Word document aan. Werkt goed.

Rest alleen de email nog. Die moet hetzelfde doen als printen, maar dan naar een vast e-mailadres. (mijn telefoon). Hetzij als bijlage, hetzij als tekst in het mailtje.

En bedankt voor de "Verwijderen" knop. Die hoort er natuurlijk ook bij :).

Groetjes
Jacques
 
Rest alleen de email nog. Die moet hetzelfde doen als printen
Zal niet zo moeilijk zijn, maar als ik de layout van de print pagina (factuur, neem ik aan) niet weet kan ik daar weinig mee aanvangen.
Je zal ook wel gezien hebben dat ik een automatische nummering heb toegevoegd, kolom A ID ,ik vind het een goede gewoonte om een uniek nummer toe te kennen aan ieder record.
 
Inderdaad is een uniek ID belangrijk. Echter in dit geval is de domeinnaam al uniek. Hierbij het Word document. Het is overigens geen factuur maar een overzicht voor mijzelf als ik een klant ga bezoeken.

Bekijk bijlage klantoverzicht.docx
 
Echter in dit geval is de domeinnaam al uniek.
Al uw klanten hebben een eigen domeinnaam? Straffe toebak.:D
Ik zal morgen nog wat verder prutsen;)
 
Volgende versie.
 

Bijlagen

  • JacquesL.zip
    321,9 KB · Weergaven: 46
Hallo Philiep,

Sorry voor de late reactie, maar ook ik, ben net als vele andere Nederlanders, geveld door de griep. Ik heb even vluchtig gekeken, maar dit is het volgens mij wel. Helemaal TOP!!! Ik ga nu uitvoerig je code bestuderen om er wat van te leren zodra ik me weer wat beter voel. Super, nogmaals bedankt.

Groet
Jacques
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan