Windows XP vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimGoo

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Berichten
139
Ik heb nog een computer die onder Windows XP draait (draaide).
Als ik hier Windows 10 op wil zetten moet ik dan: eerst Windows XP verwijderen of kan XP naast 10 draaien of moet ik later Windows XP er af halen als Windows 10 goed loopt?
Graag advies.
 
Ik zou sowieso van Windows XP afstappen, omdat deze al enkele jaren geen updates meer krijgt, veel recente software niet meer werkt, en een behoorlijk gevaar is als je hem aan internet hangt.

Mocht je wel Windows XP willen gebruiken, hang hem dan niet aan internet of zorg dat je alles heel goed beveiligd hebt vanaf buiten op je netwerk.
 
Als de schijfruimte er voor is, dan kan je een partitie maken en Windows 10 daarin laten installeren. Na afloop zie je een bootmenu met Windows XP en de Windows 10. Dit bootmenu kan je aanpassen in Systeembeheer. Sommige oudere programma's kunnen bij Windows 10 in de compatibiliteit modus draaien. Zouden er programma's zijn die alleen onder XP werken dan is dat met een bootmenu geen probleem. Een opmerking: nagemaakte en niet geregistreerde Windows versies worden als zodanig herkend en gemarkeerd door de nieuwere. Zwart bureaublad of start uitstel en dergelijke.
 
Ik zou er Windows 7 opzetten. Oude computers draaien nog sneller onder win 7 dan XP :)
 
Klopt, mijn Asus L3400C laptop Pentium 4, 1 GB ram, draaide beter op Win7 dan op XP.
Alle hardware werd herkend, hoefde totaal niets na te installeren. Super.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan