HDMI audio werkt niet AMD A10 CPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud83

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Berichten
222
Hallo,

Ik heb een AMD A10-9700 CPU gekocht, met ingebouwde grafische chip.
Mijn moederbord is een Asus Prime X370 Pro, en ik gebruik Windows 8.1.

Ik heb mijn TV aangesloten op de HDMI ingang van het moederbord.
Nu doet het beeld het wel, maar ik krijg de audio op geen enkele wijze aan de praat, ik ben al de hele dag bezig.
Bij mijn oude computer heeft de audio via HDMI naar mijn TV het altijd gedaan.

Ik heb meerdere drivers geprobeerd van de site van Asus, en ook van de site van AMD, maar geen geluid.

Bij geluid (afspeelapparaten) staat alleen Digitale audio S/PDIF als standaardapparaat, maar geen HDMI audio.
Er staat ook geen kruis door het boxje rechts onder, alsof ik wel geluid zou moeten hebben, maar ik heb niets aangesloten op de S/PDIF poort, alleen de HDMI kabel.

Bij apparaatbeheer staat het een en ander ook niet goed volgens mij, want er staat als videokaart iets van een Microsoft standaard kaart, maar hij zou eigenlijk de Radion R7 moeten aangeven wat op de CPU zit, en er staat ook nergens HDMI.

Deze driver heb ik als laatst geinstalleerd: http://support.amd.com/en-us/download/apu?os=Windows 8.1 - 64

In de BIOS kan ik alleen maar een optie vinden om digitale audio uit of aan te zetten, maar dat helpt niet.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Hier een aantal print screens:

swaec2.png


swfzhg.png
 
Laatst bewerkt:
Die 2 bovenste bij geluid en afspeelapparaten die eerst inschakelen bij de eigenschappen ervan en dan als standaard instellen, wil dat?
 
Hoi, ik heb de BIOS versie 3803, dat is de nieuwste versie van 26-01-2018.
De bovenste 2 audioapparaten kan ik niet als standaardapparaten aanvinken, de vakjes zijn grijs, ik kan er niet op klikken, er staat alleen de optie om ze uit te schakelen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan het dat hij aangeeft bij beeldschermadapters, "Microsoft basic display adapter", is dat wel goed?
 
Het is eindelijk gelukt... Ik heb met een programma alle drivers helemaal verwijderd, en een driver van windows 7 geprobeerd, en nu werkt alles goed. Bedankt voor jullie antwoorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan