Formulier openen op pagina 2 van tabblad bij klikken in navigatie formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

impulsief

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2017
Berichten
46
Hallo

Ik heb een navigatie formulier met knoppen naar de verschillende formulieren
omdat de formulieren 3 talig zijn heb ik een tabblad in het formulier met 3 pagina's
Ik zou nu als ik op de franseknop knop drug in het navigatie formulier graag naar het formulier "broodbestelling gast" gaan pagina 2 "France"
heeft iemand hier een macro of opdrachtregelvoor?
want ik kan er nergens documentatie over vinden

groet,
peter
 
Gebeurtenisprocedure; bij "klikken" op 3 puntjes drukken en dan kom je in VBA scherm.
Je ziet dan je cursor bij "Private Sub Knop 1_Click"staan (knopnummer is facultatief)
Vul daaronder de volgende procedure in ; Me. TabbestE166 = "0" ( of 1,2 ,3)
Sluit af met ; End Sub.

Het tabindexnummer vind je in het eigenschappenvenster van tabbesturingselement.

Dus nog even samengevat:
Private Sub Knop 1_Click
Me.TabbestE166 ="0"
End Sub

Succes,
Egbert
 
Wat een onhandige oplossing, om overal aparte formulieren voor te maken. Ik los dat op met een taaltabel, waarin voor elk formulier de gewenste labels staan. Bij het laden van (één formulier dus) lees je de gewenste taal in.
 
Hoi Egbert
Bedankt voor je reactie
Ik zit al even met jou code te puzzelen het lukt me wel in het formulier zelf naar het juiste tabblad te gaan maar vanuit het navigatie formulier niet
De knop gaat daar bij klikken met een macro naar het formulier broodbestelling gasten het lukt me niet jou code daarbij te zetten, ik denk dat voorafgaand aan jou code eerst het formulier met een code moet openen, heb jij die opdracht regel voor me?
 
Misschien is het toch handiger om een voorbeeldje te plaatsen voordat we elkaar verkeerd begrijpen.
Gr. Egbert
 
Altijd fijn om genegeerd te worden, dat stimuleert de animo om mee te denken aan een oplossing. Zeker in het geval van meerdere meertalige formulieren, zou ik gaan voor een structurele oplossing en geen hapsnap oplossing zoals je numvoor ogen hebt. Een navigatieformulier is an sich wel handig/mooi, maar lastig te programmeren. Sowieso hebben we een voorbeeldje nodig, en ik denk dat je het gebruik van macro’s ook zo snel mogelijk af moet leren; dit soort dingen kun je eigenlijk alleen goed programmeren.
 
access is er ook voor de gewone man en vrouw die niets weet van programmeren

Beste octafisch
Niet iedereen programmeert op jou niveau, microsoft heeft access ook gemaakt voor de gewone gebruiker die een data base op wil zetten om zijn cd verzameling bij te houden of net zoals ik voor het bij houden van een simpele broodbestelling door de gasten zelf
door jou reacties op al die simpele vragen haken andere forum leden af om een passende oplossing mee te zoeken, jou probleem is dat je te weinig tijd hebt, waardoor database in 2 andere draadjes speciaal voor jou geupload nog steeds niet door jou bekeken zijn, laat staan dat je met een begrijpelijke oplossing kwam, ik heb toen ook gevraagd of het hier alleen voor programmeurs was, en het antwoord toen was dat iedere access gebruiker hier op zijn niveau een vraag in kan indienen, Ik ben niet de enige geruiker waarvan het draadje doodbloed na jou inmenging, ik zou je dan ook willen vragen niet meer op mijn vragen te reageren, en eerst eens al je beloftes na te komen, niet alleen aan mij

groet,

peter
 
Beste Egbert
ik heb een bestel programmatje voor een kleinschalige camping waarin gasten brood kunnen bestellen in 3 talen nederlands engels en frans
alle gasten Komen in het navigatie menu zie foto A) via de knoppen die ik aangemaakt heb met de wizard komen ze via een door de wizard gegenereerde macro B) in het formulier dat bestaat uit 3 tabbladen 1 voor elke taal zie foto C) mijn vraag is een macro of een programmeer code, waardoor de gast door het klikken op de bestel knop in het tabblad van zijn taal komt en daar de bestelling kan doen
 

Bijlagen

  • A.jpg
    A.jpg
    66,6 KB · Weergaven: 70
  • c.jpg
    c.jpg
    85,9 KB · Weergaven: 72
  • B.jpg
    B.jpg
    26,3 KB · Weergaven: 77
Peter
Ik weet niet of je wel eens van wisselknoppen hebt gehoord. Deze zou je kunnen gebruiken .
Zoek onder besturingselementen naar groepsvak. Plaats dit groepsvak op je formulier waar je nu ook al de knoppen hebt staan.
Volg de opbouw wizard en vul bij labelnamen Nederlands, Frans en Engels in.
Selecteer "Wisselknoppen". Je kunt ook nog een naam voor het groepsvak invullen.

Als dan naar je formulier gaat staan er 3 knoppen onder elkaar. Door de vorm van het groepsvak te wijzigen kun je de knoppen ook naast elkaar plaatsen.
Klik op eigenschap knop "Nederlands"
Bij muis omlaag selecteer je opbouwfunctie voor een macro via 3 stipjes.
Dat doe je ook voor de andere 2 knoppen.

Succes
Egbert
 
Egbert
mooie oplossing en meteen een mooie layout van de knoppen, maar ik blijf met de vraag zitten, wat moet ik programmeren als opbouwfunctie voor programmacode dan wel opbouwfunctie van een macro om van het ene formulier op een ander formulier te komen, en wel meteen op het juiste tabblad!
Van het ene naar het andere formulier is geen probleem en op het formulier zelf naar het juiste tabblad gaan ook niet, maar het gaat erom dat ik van het ene formulier meteen op het juiste tabblad, van het andere formulier kom.
Weet jij of iemand anders dat?
 
Peter
Het laatste gedeelte begrijp ik niet. Waarom moet je naar ander tabblad (wat ik zowiezo niet begrijp)als je het juiste formulier geselecteerd hebt.
Maar hoe dan ook het is moeilijk om zo te kunnen bepalen wat je moet doen. Wat meer info zou wenselijk zijn. Wat bedoel met tabblad>

Gr. Egbert
 
Egbert

ik heb een formulier dat bestaat uit 3 tabbladen zie foto C) het formulier is voor de brood bestelling in 3 talen, de reden dat het geen 3 formulieren zijn maar 3 tabbladen is dat je tijdens de bestelling nog van taal kunt wisselen
op een ander formulier foto A) start de gast om meerdere bestellingen te doen 1 daarvan is de brood bestelling, nu zou ik graag met een druk op een knop niet alleen op het broodbestelling willen komen waar de gast opnieuw een taalkeuze kan maken boven in maar meteen op het juiste tabblad van dat formulier
een combinatie dus van eerst naar het juiste formulier maar gelijk ook naar het tabblad met de juiste taal
 
Peter
Zijn de landen met vlag tabbladen? Dus alle benodigde velden heb je direct op het tabblad geplaatst. Je kunt dan toch op de desbetreffende tab klikken om naar het juiste tabblad te gaan?
Heb ik het goed?
Gr. Egbert
 
ja klopt dat heb je goed, maar ik zou de gast graag meteen naar het juiste tabblad dat bij zijn taal past doorsturen, als je vaste mensen hebt die met een database werken dan kun je ze leren welke knop ze moeten hebben, de gasten worden verwezen naar een laptop en moeten daar hun eigen ding doen, omdat het een kleine camping is, is er ook niet constant iemand aanwezig om uitleg te geven, dat is de reden dat ik iemand die in het navigatie formulier naar de brood bestelling gaat via de knop in zijn taal, ook op het tabblad met zijn taal uit wil laten komen. vanuit het navigatie blad kan men namelijk ook aangeven of met aan het ontbijt of de avond maaltijd deel wil nemen De handleiding hoe het formulier in te vullen staat er dan ook meteen in de juiste taal bij
 
Laatst bewerkt:
Peter
Heb je hier wat aan?
Private Sub Wisselknop332_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Me.TabbestEl66 = 1
End Sub

Het wisselknopnummer kun terugvinden op het eigenschapsverster van de knop.
Dit geldt ook voor TabbestE166 nummer. Ik heb er 1 van gemaakt.

Gr. Egbert
 
Ik ben niet de enige geruiker waarvan het draadje doodbloed na jou inmenging, ik zou je dan ook willen vragen niet meer op mijn vragen te reageren, en eerst eens al je beloftes na te komen, niet alleen aan mij
Tenzij je over een prima glazen bol beschikt, weet jij niet wat ik wel of niet voor anderen doe. HelpMij draait op vrijwillige bijdragen en iedereen besteedt de tijd die hij/zij kan en wil spenderen. Dat geldt voor mij uiteraard ook. Ik probeer iedereen te helpen op het niveau van de vragensteller, en dat geldt/gold voor jou ook. De oplossing die ik voorstel is makkelijker voor jou, niet moeilijker. Maar je hebt mijn hulp niet nodig, dus dan besteed ik mijn tijd uiteraard liever aan mensen die mijn hulp wél op prijs stellen.
 
Beste Octofich

Ik Twijfel er niet aan dat jij hier ontelbare forumleden geholpen hebt, en dat je een onuitputtelijke kennis hebt als access programmeur, maar je kunt beter 1 persoon goed helpen dan 10 half, ook jou dag heeft maar 24 uur en niet alle forumleden begrijpen jou hoge niveau van programmeren.

groet,
peter
 
Egbert
het gaat om onderstaande opdracht waarbij eerst het formulier "Brood Bestelling gast" geopend moet worden en daarna pas naar tabblad 1 gegaan wordt, ik krijg nu de foutmelding compileerfout kan de methode of gegevenslid niet vinden (ik mis dus een stukje code, maar geen idee wat)

Private Sub Knop529_Click()
DoCmd.OpenForm "Brood Bestelling gast"
Me.TabbestEl29 = "1"
End Sub
 
Peter probeer dit eens

Private Sub Wisselknop332_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Dim stDocName As String
Dim stLinkCriteria As String

stDocName = "Aanvragen"
DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria

Me.TabbestEl66 = 1
End Sub
 
@eml313: code graag tussen de CODE tags plaatsen, ook al is hij nog zo kort (en toch te lang). En gebruik geen nodeloze en overbodige variabelen.

Code:
Private Sub Wisselknop332_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
     DoCmd.OpenForm "Aanvragen"
     Me.TabbestEl66 = 1
End Sub
@TS: ik mag dan wel niet meedenken, meekijken is toch wel toegestaan? :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan