printer en scanner werkt niet mee

Status
Niet open voor verdere reacties.

anstof

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
394
Op mijn iMac werkt de printer en de scanner plotseling niet meer

Ik gebruik macOS High Sierra versie 10.13.3 met een HP OfficeJet Pro 6970. De printer is wel geïnstalleerd en staat ook gewoon op de iMac en heeft altijd gewerkt maar inneens ziet de iMac de printer niet meer en krijg ik dit venster te zien.
Schermafbeelding 2018-02-03 om 17.08.57.png

Hoe krijg ik mijn printer weer aan de praat?

Anstof
 
Is dat apparaat via een ( usb ) kabel aangesloten op je iMac of werkt de printer via het netwerk ( dus via een netwerkkabel of draadloos via WiFi )..?

In het laatste geval kan het helpen je modem/router eens opnieuw op te starten door even 15 sec. de adapter eruit te trekken en daarna weer aan te sluiten..
 
Laatst bewerkt:
Deze is draadloos via WIFI aangesloten, maar mijn printer heeft wel een goede verbinding met WIFI en ik kan op mijn notebook met windows 7 wel op dezelfde printer scans maken en uitprinten.
 
Al een de app van de iMac gedeïnstalleerd en de iMac helemaal uitgezet en weer aan en vervolgens de printer opnieuw laten herkennen en de app weer installeren?
 
Al een de app van de iMac gedeïnstalleerd?

Welke app bedoel je?
 
Driver.... ik meen dat je dat in MacOS altijd naar de prullenbak moest slepen en daarmee is het gedeinstalleerd... toch?
 
Laatst bewerkt:
oké.

Ik weet niet precies of dat zo zou moeten maar ik ga dat wel even nakijken. Ik heb de iMac ook nog niet zo lang dus het gaat nog wat puzzelen worden. Ik wil toch eerst even, zoals je eerder zei, de router opnieuw laten starten. Je weet maar nooit! Maar ik ben op dit moment even een eerste back-up aan het maken met 'time machine' en dat duurt een paar uurtjes.
 
Deze morgen toch even de router opnieuw opgestart en ja hoor, de printer werkt weer. Het blijkt, ondanks dat de printer zelf een goede verbinding heeft met de wifi, dat de pc dit niet hoeft te hebben.

Dank je wel!
 
Kijk, vaak zijn het de voor-de-hand-liggende , eenvoudige dingen.....
Mooi dat alles het weer doet....:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan