Kan het zijn dat mijn computer een virus bevat dat de hardware is aangetast?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurveekyl

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2016
Berichten
59
Heb meer en meer problemen sedert ik een HDD van een andere computer in mijn PC heb gestoken om te kunnen testen. Het gebeurt herhaaldelijk dat Windows 10 gewoon vast loopt, enkel de muis kan men nog bewegen maar niets reageert meer!
Nu heb ik een blauw scherm gekregen zoals ik had gekregen toen ik die problemen wilde oplossen op de pc van mijn neef: IMG_0215.jpg zie het draadje van dit probleem op: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/931831-Problemen-om-Windows-10-met-een-schone-lei-terug-te-installeren-op-een-desktop-Acer
Heb dus op mijn pc de HDD vernieuwd, een andere videokaart gemonteerd, Windows 10 opnieuw geïnstalleerd maar niets helpt. Dus laatste keer kreeg ik dit blauw scherm.
Zou mijn hardware een virus kunnen bevatten en hoe kom ik er achter welke hardware besmet is?
Vreselijke dank voor eventuele hulp...
Mvg. Kurt
 
De oorzaak van Blauwe Schermen is meestal defecte hardware of problematische drivers. Een virus in hardware is uitgesloten.
 
Ja ok maar de vraag is nu welke hardware hé, denk eerder zijn videokaart maar die is nog geen 6 maand nieuw? En drivers, Windows 10 is al twee keer opnieuw geïnstalleerd en naar mijn weten zorgt Windows 10 automatisch voor de drivers?
In elk geval dank voor de reactie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja sorry maar mijn engels.... begrijp er niet veel van
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het komt er op neer dat dit vaak een driver probleem is en specifiek van de chipset en USB drivers, een harde schijf met Windows er al op, uit een andere computer, heeft per definitie de verkeerde chipset drivers. Kijk bij Apparaatbeheer naar de status van de drivers want misschien staat dit bij sommige apparaten als niet werkend aangegeven en download de juiste drivers (32 of 64 bits en voor de juiste Windows versie) van de site van de merk-pc of moederbord leverancier.

Een andere reden kan zijn dat het bios batterijtje leeg is en dat in de bios of "Setup" staat opgegeven dat de processor moet worden versneld (overclocked). Gebruik dus niet de Maximaal maar Normaal instelling.
 
Wat veroorzaakt mijn probleem?
Simpel gezegd, het is uw processor. Of, zoals je vaak horen genoemd, uw CPU .
Grafische kaarten – of GPU’s – bepalen de visuele elementen van wat je ziet op het scherm, terwijl het geheugen – of RAM – bepaalt hoeveel u in een keer kan doen. Harde schijven dienen als opslag voor uw bestanden en mappen, en de processor is de rauwe kracht achter alles wordt gedaan op uw computer.
De CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT fout betekent dat je processor moeite heeft met medewerking van de kernen en threads. Threads zijn taken die door kernen, en een aantal cores kan veel threads tegelijk nemen. Het probleem hier is dat een draad is het wachten op een juiste reactie van een andere thread – of een kern zit te wachten op een reactie van een andere kern – en deze reacties worden niet komen. Daarom krijg je deze BSoD fout.
Hoewel dit een probleem met de processor, kan dit twee oorzaken: a stuurprogrammafout, wat zeer waarschijnlijk als u gebruikt Windows 8, of het besturingssysteem zelf speelt niet mooi met de processor. De eerste vraag: hoe lang heb je deze computer had? Is het werkt prima tot nu toe?
Hoe los ik dit op?
Als dat zo is, gewoon gebruik maken van Systeemherstel om terug te gaan naar een punt waar het systeem werkte. Wees op uw hoede van het gebruik van nieuwe apparaten die het probleem kan hebben veroorzaakt.
Als u in staat om op te starten in zijn Veilige modus wanneer uw computer opstart, voert u Driver Reviver om al uw chauffeurs om hun nieuwste versie. Er is een goede kans dat dit zal duidelijk het probleem.
Je moet Windows Update ook gebruik maken, en als je niet al gebruik van de nieuwste stuurprogramma installeren dat ook.
Drivers zijn wat wordt gebruikt om uw apparaten, zoals uw toetsenbord om te communiceren met uw computer, en terwijl sommige misconfigured drivers kan leiden tot slechte prestaties, slechte bestuurders overweldigend resulteren in BSODs zoals CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT.
Windows Update kan meestal oplossen van deze problemen, maar het installeren van nieuwe drivers is altijd aangeraden als je niet al de nieuwste versie. Je moet ook je updaten BIOS , die u kunt vinden op de website van uw moederbord fabrikant en installeer vanaf daar.
Maar als je niet kunt in uw computer op te starten op alle of deze fout is nog steeds voorkomende, je gaat te hebben om persoonlijke hulp te krijgen van Microsoft of de fabrikant.
Succes.
 
In weerwil van het vorige bericht: gebruik geen programma's om automatisch drivers te downloaden en laat Windows Update ook niet automatisch drivers installeren. Bij Windows 10 staat dit standaard ingeschakeld. Drivers kan je ophalen en hoeven daarna niet snel te worden vernieuwd. Veel problemen komen door nieuwe drivers en ze zijn niet per definitie beter. Een driver update programma weet dit niet. U weet zelf ook niet of de computer het slechter doet door een vanzelf geïnstalleerde nieuwe driver. Sommige apparaten, voorbeeld gegeven: WiFi adapters en geluid chipsets kunnen bovendien zonder stuurprogramma's en beter door Windows zelf geconfigureerd worden.

Het genoemde programma wordt als overlastgevend ervaren door gebruikers. http://www.remove-pcvirus.com/nl/driver-reviver-verwijderen
 
Beste Smakkie, waarom moet ik systeemherstel uitvoeren als ik al Windows 10 volledig opnieuw heb geïnstalleerd, dit met behulp van opstarten via USB en Media Creation Tool?
Moet zeggen, heb wel ook al moeite gehad om de pc te laten opstarten via de USB, had in het BIOS alles gedisabled van harde schijven, cd rom, ...behalve USB FDD. En toch wilde hij niet direct opstarten via de USB. Was ook al raar want heb al meerdere keren deze PC opnieuw geïnstalleerd met Windows. Maar heeft mij toen plots wel gelukt maar met de gekende problemen van nu.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oké Alfred, kan Windows 10 nog eens straks opnieuw proberen te installeren en de drivers niet laten installeren door Windows. Laat wat weten als daardoor het probleem zal opgelost zijn?

Heb dus Windows 10 opnieuw ingesteld via Windows zelf (want kan precies nog altijd niet opstarten via mijn usb). Heb nu alle drivers geïnstalleerd van Gigabyte (fabrikant van zijn moederbord) en nu laat ik de kleine terug zijn spel installeren en spelen in afwachting wat er gebeurt? Heb wel eens gekeken naar zijn schijfbeheer en daar is altijd een verwisselbare schijf 2 in zonder medium. Als ik deze verwijder dan komt die steeds terug maar weet bij god niet wat deze betekent? Zie bijlage...Bekijk bijlage Document.docx

Oké, probleem nog altijd niet opgelost! Na een kwartier spelen is zijn pc terug volledig vastgelopen. Ben teneinde raad...


Hier mag dit onderdeel gesloten worden want ben bezig in een ander forum om hopelijk daar een oplossing te krijgen. In elk geval bedankt iedereen voor de wil mij proberen vooruit te helpen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het kan geen kwaad om de oplossing hier straks te delen, dus waarom een verzoek doen om te sluiten?
 
Ik heb geen probleem met meerdere draadjes.

Heeft u gecontroleerd of er is overclocked in de processor instellingen van de BIOS? Veel computers bieden daar die mogelijkheid met een eenvoudige instelling zoals snel, sneller, snelst. Sneller dan normaal werkt niet altijd.

Kijk eens met OpenHardwareMonitor of de temperatuur van de processorkernen oploopt tot onacceptabel.

Dit lijkt een processor probleem dus eerst daar zoeken.

Draait u Windows 64 bits? Niet alle toepassingen zijn daar geschikt voor. In de logboeken van Windows kan wel eens gezien worden welke toepassing een conflict heeft. Anders het eigen inzicht gebruiken en alles wat er opstart bij na lopen met AutoRuns van Sysinternals.
 
Ik heb geen probleem met meerdere draadjes.

Heeft u gecontroleerd of er is overclocked in de processor instellingen van de BIOS? Veel computers bieden daar die mogelijkheid met een eenvoudige instelling zoals snel, sneller, snelst. Sneller dan normaal werkt niet altijd.

Kijk eens met OpenHardwareMonitor of de temperatuur van de processorkernen oploopt tot onacceptabel.

Dit lijkt een processor probleem dus eerst daar zoeken.

Draait u Windows 64 bits? Niet alle toepassingen zijn daar geschikt voor. In de logboeken van Windows kan wel eens gezien worden welke toepassing een conflict heeft. Anders het eigen inzicht gebruiken en alles wat er opstart bij na lopen met AutoRuns van Sysinternals.

Oké Alfred, heb net eerst die Enermax front voor usb en firewire uitgebonjourd en zal nu kijken als er verandering optreedt? Daarna, als er terug problemen zijn zal ik uw suggesties uitproberen want in het ander forum blijken we vast te zitten.https://www.nationaalcomputerforum.nl/threads/welke-betere-game-computer-voor-mijn-zoon-zou-ik-moeten-aankopen.133285/page-2
Laat wat weten als er veranderingen of problemen optreden, echter denk niet dat het nog voor deze avond zal zijn, mijn weekend hangt er al heel vanaf en ben het beetje moe aan het komen. Wordt zeker vervolgd...

Deze avond terug al vastgelopen door gewoon nog maar te downloaden.
Zal dus eens doen wat u voorstelt Alfred
 
Laatst bewerkt:
Hoi Alfred,

in bijlage een report die ik heb gemaakt van OpenHardwareMonitor. Kun jij achterhalen daarmee als er iets onacceptabelBekijk bijlage 317837 is daaraan?

En dan heb ik ook nog AutoRuns uitgevoerd maar kan hier blijkbaar het .arn bestand niet invoegen
 
Laatst bewerkt:
Dit is een ongeldige bijlage en ik bekijk alleen afbeeldingen.

De kernen moeten even warm worden en ongeveer gelijk belast zijn.
Verder kan ik alleen vergelijken met mijn computer, zie afbeelding.
Knipsel Open Hardware Monitor.JPG
 
Het ziet er allemaal goed uit naar mijn mening.

Ja wat heb ik nog niet uitgehaald en verwisseld, zijn moederbord met processor, zijn netwerkkaart en nog een andere harddisk (D).
Heb een stil vermoeden dat zijn processor het nu en dan laat afweten zeker, beeste heeft immers al wat doorgedraaid met zijn zware games te spelen.
Kan nog zijn netwerkkaart eens uithalen maar dat zal ook niet veel uithalen denk ik...
 
Als u Windows opnieuw heeft geïnstalleerd dan wijst dat te meer op een fout van de computer zelf en dan is uitbouwen het beste. Doe één stap tegelijk. Sluit de harde schijf eens aan op een andere controller en kijk of u de computer al schoon moet maken en of de stekkertjes overal goed op zitten. Het PCI slot kan slecht zijn, daarom ook zonder PCI-e kaart proberen en de aansluiting op het moederbord voor het beeldscherm gebruiken. In de BIOS moet bij Init first dan staan On-board chipset en niet PCI.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan