Externe harde schijf is plotseling beveiligd tegen beschrijven, hoe wijzig ik dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dappertje

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2012
Berichten
32
Hallo allemaal. Externe schijf is opeens niet meer te beschrijven. Ik kan nergens vinden waar/hoe ik dat verander. Iemand enig idee?

Eduard.
 
Schijf ook aan een andere pc of andere usb-poort aangesloten..?
Merk & type / model van deze ext. schijf is handig om te weten, evenals het gebruikte besturingssysteem..?
 
Probeer het volgende:


  1. Login in veilige modus met opdrachtregel
  2. In de opdrachtregel Type - NET USER Administrator /active:yes
    Maak je geen zorgen wanneer je een foutmelding krijgt.
  3. Typ NET STOP ProfSvc - dit stopt de User profile service en breng je naar de login - als het goed is verschijnt een beheerdersaccount. Het behoeft geen wachtwoord als je geen wachtwoord hebt ingesteld.
  4. Combineer [Control Alt Delete], start taakbeheer, toepassingen, Nieuwe taak, type: explorer
  5. Klik op Start -> typ: msconfig - Hulpprogramma's - UAC instellingen wijzigen - schakel UAC uit.
  6. Open Kladblok. Klik op
    windowstoetsr.png
    → Typ: notepad.
    Kopieer onderstaande code:
    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
    "EnableLUA"=0



    Ga naar Bestand - Opslaan als.
    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
    Bij "Bestandsnaam" zet je:fix.reg.
    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
    Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik fix.regSamenvoegen
  7. Herstart.
  8. rechtsklik nu de betreffende schijf of map, Eigenschappen, Beveiliging, Geavanceerd, tabblad Effectieve machtigingen, Geverifieerde gebruikers (Klik op selecteren -> Geavanceerd -> Nu zoeken) en sta alles toe
 
Laatst bewerkt:
Externe harde schijf is weer beschrijfbaar.

Sorry dat ik zo lang heb laten wachten op antwoord. Probleem is intussen opgelost, en wel heel drastisch:
Ik heb een nieuwe computer gekocht. Niet om het probleem op te lossen.
Dat plan was er al.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Eduard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan