• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vlookup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenn2290

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2015
Berichten
108
Bijgevoegd een file waarin in sheet 1 de data staat en in de sheet "Reporting", ik in de laatste kolom adhv een VLOOKUP formule graag wil weten of de persoon in kwestie gewerkt heeft in welk bedrijf. Hetgeen vermeld staat in de data op sheet 1...

Thx voor jullie hulp!

Ik wil ook wel weten waarom het met mijn formule niet werkt, zodat ik de logica begrijp achter een vlookup formule?

Grt
GlennBekijk bijlage Mondelez report.xlsx
 
Glenn,

wijzig
Code:
=VERT.ZOEKEN(Report!A4;Sheet1!A5:F626;2;ONWAAR)
eens in
Code:
=VERT.ZOEKEN(Report!A4;Sheet1!D5:F626;2;ONWAAR)

de te zoeken waarde uit A4 moet staan in d eerste kolom van het zoekgebied en daarom dient Sheet1!A5: te worden Sheet1!D5:
 
Ok, dus als ik het goed begrijp stond mijn kolom verkeerd? Wat ik wilde weten is waar deze kandidaat gewerkt had... Maar de plaats (in dit geval) staat vermeld in de 2de kolom in mijn te zoeken waarde... Zodra ik ervoor zorg dat die kolom na de waarde van A4 zet, is het probleem opgelost... Het werkt in ieder geval, al snap ik de reden niet...

Thx!
Glenn
 
Hahahaha bedankt voor de tip Kristiaan! Ik gebruik VLOOKUP idd niet zo heel vaak, maar wil het daarom wel graag leren!

Tip: Het geheim van VERT.ZOEKEN is om uw gegevens zo te ordenen dat de waarde die u opzoekt (onderdeelnummer) links komt te staan van de retourwaarde die u zoekt (prijs van het onderdeel).

Grtz
Glenn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan