• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak indien een andere cel op ander blad niet leeg is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kosjka

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2001
Berichten
100
Ik heb een vraag over voorwaardelijke opmaak.

Ik heb 2 tabbladen. Op blad1 staat een lijst met bedragen
Op blad2 komen verwijzingen, in verschillende kolommen, naar de cellen in blad1.
Nu zou ik de kleur van de cellen op blad 1 van kleur laten veranderen op het moment dat er in de cellen van blad 2 een waarde staat (dmv de verwijzingen naar blad1)

Op het voorbeeldwerkblad heb ik op blad 2 een verwijzing opgenomen naar een cel op blad1 (=Blad1!A5).
Hoe kan ik een formule aanmaken om te zorgen dat cel A5 op blad1 nu van kleur verandert?

Bekijk bijlage Voorwaardelijke opmaak(2).xlsx
 
Het werkt voor verwijzingen die ik maak in kolom A op blad 2.
Maar kan het ook als ik verwijzingen maak in verschillende kolommen?
 
Dan dien je het bereik aan te passen in de voorwaardelijke opmaak en het $ weghalen in de formule.

Maar mag ik vragen wat het doel is van deze opzet?
Want tabblad 2 verwijst naar tabblad 1 en de voorwaardelijke opmaak (tabblad 1) verwijst weer naar tabblad 2. Dus ik ben benieuwd wat je hiermee wilt bereiken?
 
Ik heb een boekhoudexcel. Daarin heb ik een blad2 waarop ik uitgaven/inkomen vermeld; die zijn blauw (zo zie ik nog niet verwerkte bedragen)
Vervolgens verwerk ik op blad1 mijn bank bij- en afschrijvingen mbv verwijzingen naar blad van inkomsten en uitgaven. Op het moment dus dat de verwijzing naar blad 2 is verwerkt wil ik dat ik dat die kleur wordt aangepast (bij handmatig vergeet ik het vaak en dat geeft onduidelijkheid in de boekhouding)
 
Bedoel je dat dan =Blad2!$A3<>"" anders moet? Of Blad1!$A$3:$A$12?
En kun je me ook aangeven wat ik dan moet veranderen?
 
Kun je een iets duidelijker excel voorbeeld bestandje plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan