Geen draadloos netwerk te vinden na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

bauwens1986

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Berichten
75
Beste

Ik heb gisteren een windows update gedaan (1709, blijkbaar gekend als fall update) en nu vind mijn pc geen draadloos netwerk meer. Gisteren ging dit nog wel en na wat opzoekingswerk heb ik gezien dat ik niet de enige ben met het probleem. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt!
 
Heb je jouw WiFi driver al opnieuw geinstalleerd met een recente driver? Dat is het eerste wat ik zou doen in zo'n geval.
Je kan je PC dan tijdelijk even aan een netwerkkabeltje hangen aan je router/modem. Of via een werkende PC de recente driver downloaden en via USB de driver even overzetten.
 
Bij Windows, de driver weghalen, de Wireless service ingeschakeld hebben bij services. Dan opnieuw opstarten en Windows het nieuwe apparaat laten herkennen. Wijs, wanneer daarna wordt gevraagd, naar de toepasselijke map met het .inf bestand. Windows configureert het apparaat op deze manier zonder dat een stuurprogramma nodig is.

Wil dat niet lukken, ga dan naar een systeemherstelpunt. Schakel bij Windows 10 ook uit dat drivers automatisch geupdate worden. Je zou op de site van de fabrikant een oudere driver kunnen vinden, kijk daarvoor, bij de driver in Apparaatbeheer, naar de huidige uitgifte datum. Is die van recent dan zou het probleem de nieuwe driver kunnen zijn.
 
Bedankt alvast voor de hulp. Ik kan deze zaken pas vanavond testen maar ik doe dit zeker. Hopelijk lukt het :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan