Ander licentienummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pandora

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Berichten
237
Drie weken geleden ben ik overgegaan van W7 Ultimate naar W10 Pro. Ook Office heb geüpgrade naar Office Pro 2016.
Op EBay heb ik voor beide progs een licentie gekocht.
Alles werkt naar behoren maar wat mij zeer verbaast is dat met het opzoeken van mijn systeemgegevens in Belarc Advisor blijkt dat de licentienummers in mijn W10 en Office totaal verschillend zijn van de gekochte nummers die ik bij de installatie heb ingevoerd.
Dat zit mij niet lekker en ik heb de verkoper hierover gemaild. Er kwam op de eerste twee berichtjes geen antwoord, totdat ik hem meldde dat ik het in mijn review over hem zou plaatsen.
Daarop kreeg ik onderstaand vaag antwoord:

Beste,

Ik heb hier helaas overheen gelezen daarbij kan vertellen dat bepaalde programma’s andere licenties opmerken dan die zijn ingevoerd. Dit heb te maken met de activatie code van de licenties.

Alle licenties zijn legitiem verkregen en levenslang geldig


Het zit mij gewoon niet lekker. Heb ik legale versies of ben ik opgelicht? Blijft het wel werken?
Is er misschien iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Groetjes,

Pandora
 
Zo te zien geeft Belarc voor Windows 10 niet de license key terug maar de product ID die is gegenereert a.d.h.v. de licentie key.
De laatste 5 tekens van de license key worden wel getoond, met een superscript F er bij die de volgende betekenis heeft:
f. The full product key is not stored on this computer. However, the characters shown uniquely identify your product key.

Hetzelfde geldt voor Office 2016.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, die vijf cijfers met de superscript f staan bij de Office-gegevens.
Dat lijkt dan dus gelukkig oké te zijn.
De vermelding van de W10 key is echter gewoon een 25-cijferige code, en niet de code die ik ingegeven heb:

Info betreffende keys van mijn geïnstalleerde W10 en Office afb voor helpmij_forum.jpg
 
Als je echt zeker wilt zijn kan je Microsoft support in Amsterdam bellen om de key te laten verifiëren.
 
Tsja, op zich een logische stap

maar dat durf ik dus eigenlijk niet goed omdat het misschien niet in orde is, en dan zit ik straks met de gebakken peren :shocked:
 
Je hebt die keys in vol vertrouwen eerlijk gekocht toch?
En dat je er dan voor belt om dat te controleren zal alleen maar gewaardeerd worden.
 
Dat is inderdaad zo, en als het niet oké is weet ik naar welke EBay verkoper ik ze moet verwijzen :)
Bedankt voor je advies!

Groetjes,

Yvonne
 
En daar zullen ze dan alleen maar blij mee zijn :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan