Formulier als read-only openen maar wel met een combobox kunnen "bladeren"

Status
Niet open voor verdere reacties.

IsR

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2015
Berichten
94
Goedendag kenners,

Ik heb een menu(formulier heet FOrganisatiemenu) met 3 knoppen Toevoegen, bewerken en alleen-lezen. om een volgend formulier (FOrganisatieovz) te openen:
Door te klikken op de knop "alleen-lezen" wil ik het formulier FOrganisatieovz (uiteraard) read-only openen, maar d.m.v. een combobox (cboOrganisatieID) geplaatst in de formulierkoptekst van FOrganisatieovz, wil ik door de records kunnen bladeren zodat ik read-only de details van een record op het formulier kan zien.
Deze combobox moet dus geactiveerd zijn als het formulier geopend wordt.
Details moeten read-only zijn.

Recordskiezers wil ik niet gebruiken en deze zijn dus uitgeschakeld/niet zichtbaar.


Code:
Private Sub Knpalleenlezen_Click()
DoCmd.Close acForm, "FOrganisatiemenu"
DoCmd.OpenForm "FOrganisatieovz", , , , , acFormReadOnly
End Sub

Deze code achter de knop alleen lezen, werkt niet.
Wat is de juiste oplossing (via VBA)?

Bedankt bij voorbaat voor de hulp.
IsR
 
Ondertussen heb ik het probleem eindelijk getackeld met een "For each control"-constructie.
Reageren is niet meer nodig. Bedankt toch voor het meedenken.
 
Ondertussen heb ik het probleem eindelijk getackeld met een "For each control"-constructie.
Ik weet niet of je nou wel de slimste oplossing hebt gekozen; je kunt met één opdracht je formulier bij het openen in de readonly mode zetten, dus waarom alle controls langslopen? Maar goed, als je gelukkig bent met je oplossing ben ik niet degene die zegt dat je het anders moet doen :).
 
Beste Octafish,

Als het eenvoudiger kan, wie ben ik dan omdat niet ter harte te nemen.:D. Dus kom maar op met die suggestie.
Ik sta open voor alle opties om minder en makkelijkere beheersbare code te kunnen schrijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan