• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"Even geduld" MESSAGEBOX bij wegschrijven userform gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

carloschouw

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2015
Berichten
225
Hoi,

Ik heb een userform gemaakt die redelijk wat data wegschrijft. Het wegschrijven duurt enkele seconden (ca. 8) waardoor de gebruiker niet ziet - merkt dat de data nog aan het wegschrijven is.

Is het mogelijk dat op moment dat men de commandbutton <opslaan - wegschrijven> aanklikt er een messagebox komt totdat alles weggeschreven is zoals b.v. "Even geduld"?

Na het wegschrijven volgt er een melding "Opslaan gereed"

Groet, Carlo
 
Waarom zou je dat willen? Om de code nog meer te vertragen?
Maar als je het toch wilt , google eens op Application.StatusBar.
Volgens mij, uw code onder de loep nemen lijkt mij beter.
 
Laatst bewerkt:
Code:
Application.Cursor = xlWait
doet ook wonderen. Wel laten volgen door:
Code:
Application.Cursor=xlDefault
 
Hoi Jan Karel,

Dank voor de hulp! Ik heb de twee codes toegevoegd; xlWait onder de commmandbutton code, xlDefault geheel onderaan de code) Ik krijg geen melding te zien of moet ik wat anders aanvullen??
 
Ik heb ook gezocht op deze optie maar kom er gewoon niet uit, vandaar de vraag.

Wat ik nu gedaan heb:

Code:
MsgBox "Gegevens worden verwerkt, even geduld a.u.b. totdat het volgende scherm 'gegevens zijn verwerkt' verschijnt", vbOKOnly + vbInformation, "EVEN GEDULD A.U.B."

Groet, Carlo
 
En nu moet je op de Ok knop klikken om dat scherm weer weg te krijgen en dan gaat ook de code pas verder. Dat is niet wat je wilt.
Kijk eens naar een userform die je in Modeless mode opent.

Nu hoor ik je denken: "huh??"
Ik maak zo wel een voorbeeldje voor je :)

Bij deze:
Bekijk bijlage Bericht voorbeeld.xlsm

Open dat document en klik op de Start knop.
 
Laatst bewerkt:
En anders plaats je hier een voorbeeld documentje.
 
Application.Cursor verandert de muisaanwijzer. Dat is in het algemeen hoe Windows ook aan de gebruiker doorgeeft dat het ergens mee bezig is, lijkt mij voor 8 seconden voldoende :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan