• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Competitie resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

dude1986

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2013
Berichten
7
Hoi,

Voor een visclub ben ik bezig een wedstrijdregistratie te maken.
Het geen waar ik nog tegen aan loop is het volgende:
Er is een competitie bestaande uit 4 wedstrijden.
Bij elke wedstrijd zijn punten te winnen.

1 punt voor het hoogste gewicht 2 punten voor de tweede plaats enzovoort.

Nu mag een deelnemer een wedstrijd(het slechtste resultaat) laten vervallen.
Dit wil zeggen dat ik mijn einduitslag het totale resultaat wil hebben min de slechtste.
Dat wil dus zeggen dat op basis van het laagst aantal punten ook het bijbehorende gewicht moet worden geschrapt.

Is dit formule technisch gezien mogelijk?

Alvast bedankt voor de hulp.Bekijk bijlage Voorbeeld Competitie met voorbeeld.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je een voorbeeldbestand hebt bijgesloten. Alleen zijn er geen waarden ingevuld, en is het dus lastig beoordelen of mijn voorstel werkt.

Je zult dus zelf even moeten testen. Eigenlijk heb ik je formule in I2 gebruikt als inspiratie:
Code:
ENG: =SUM(A2;C2;E2;G2)-MIN(A2;C2;E2;G2)
 
Deze had ik zelf ook al geprobeerd.

Deze pakt echter niet het resultaat wat ik wil hij maakt geen onderscheid dat er variatie in de gewichten per wedstrijd zit.
Dus met een lager gewicht kun je ook hoger eindigen en vice versa.
Bijlage is inmiddels aangepast met wat voorbeeld data.
 
kijk eens naar mijn gepuzzel
 

Bijlagen

  • Kopie van Voorbeeld Competitie met voorbeeld.xlsx
    15,9 KB · Weergaven: 48
Thnx dat was precies wat ik zocht ziet er voor nu goed uit zal hem binnenkort een keer helemaal invullen maar ziet er prima uit.
 
Het is duidelijk dat de logica mij nog steeds ontgaat.Je voorbeeld laat ook helaas nog steeds niet zien wat je als resultaat verwacht. Maar goed. Jean-Paul heeft kennelijk wel door hoe het zit, dus problem solved :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan