Win10 backup zonder dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frederik123

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2018
Berichten
11
Hallo,

Ik wil een nieuwe laptop kopen, maar de meeste hebben geen cd dvd meer.

Hoe gaat dat nou met backup in win 10 die vroeg altijd om een herstelschijf te branden op dvd van waaruit backup teruggezet kan worden.

Het gaat dus om een backup van voledige syteem schijf.

Ik kan natuurlijk een externe dvd speler aanschaffen maar wellicht kan het ook via usb?
 
Laatst bewerkt:
Bericht verplaatst naar de windows 10 sectie.
 
Hier staat de hele procedure.
Ik heb geen Windows 10, mogelijk zijn er mensen die kunnen aangeven hoe je een dergelijke USB-stick kunt maken.
 
Dat lijkt mij ook een veel beter idee.
Een volledig systeemkopie op een USB-stick zetten kost veel ruimte. Hier zie je hoe je een USB boot device kunt maken. Dus bij herstel booten met de USB-stick en de systeemkopie (gemaakt met AOMEI op de externe HDD) herstellen vanaf de externe HDD. Maak meerdere systeem(back-ups) op verschillende externe HDD's! Geef de back-ups een naam voor de herkenbaarheid want schijfletters in een herstelomgeving kunnen anders/verwisseld zijn.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie berichten
Ga ik eens na kijken, is ook niet bedoeling dat systeemcopie op usb komt maar op externe hd, alleen wou ik opstarten van usb.
Deed ik eerder van dvd , zette in een keer bijv, complete backup van C schijf terug maar aangezien veel laptops geen dvd meer hebben zocht ik dus andere manier.
 
Is duidelijk. Als AOMEI je niet past kun je altijd nog naar EaseUS Todo Backup Free kijken. Maar het komt op hetzelfde neer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan