• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkbladen gemaakt in Excel 2010 niet te openen in Excel 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Berichten
379
Hallo
Ik gebruik Excel 2016 en moest een aantal oudere bestanden openen.
Die bestanden zijn, vermoed ik, ik Excel 2010 gemaakt, wel met de extensie xlsx.
Ze staan in verschillende mappen, maar ze zijn niet meer te openen.


Ik krijg de foutmelding dat het bestand is beschadigd of dat de extensie niet geldig is.
fout excel.jpg

Hoe kan het dat verschillende xlsx-bestanden in verschillende mappen niet zijn te laden in excel?
(andere bestanden bijv. docx-bestanden zijn gewoon te openen.

Wat kan er aan de hand zijn?

Alvast bedankt.
 
Probeer eens het bestand te openen via Openen met..... ipv dubbelklikken op het bestand.
 
Als je een dergelijk bestand via verkenner middels rechts-klik, openen met opent in Notepad, hoe ziet de inhoud er dan uit?
 
Het bestand heeft dan wel de .xlsx extensie maar is dus typisch niet van het type xlsx.
 
Open ze dan eens met Excel 2010 en sla ze op als .xlsb.
Vervolgens openen in Excel 2016.
 
Of plaats zo'n document eens hier. Ik heb meerdere Office versies draaien.
 
Hallo Edmoor,
Als bijlage een bestand wat ik niet in Excel 2016 kan openen.
Zou je willen kijken in welke versie van jou dat wel kan?

Alvast bedankt, Wim
 

Bijlagen

  • Kas-Bankboek 2016.jpg
    Kas-Bankboek 2016.jpg
    76,5 KB · Weergaven: 76
Het bestand is beschadigd. Als ik de extensie wijzig naar .zip en het bestand open in Winzip, dan krijg ik wel de inhoud te zien die hoort bij een xlsx bestand (de mappen struktuur), maar ik kan vervolgens niets met de inhoud ervan, geen enkel "inwendig" xml bestand uit de zipfile kan worden geopend.
 
Het is ook helemaal geen Excel document maar een plaatje:
Kas-Bankboek 2016-1.jpg

Dat is LEAD Technologies Inc JFIF bestand.
Het komt wel uit een Excel document overigens.
 
Laatst bewerkt:
Vreemd edmoor, als ik het bestand download en de extensie wijzig naar zip, dan zie ik deze inhoud:2018-02-06_17-55-49.gif
Overduidelijk een xlsx format.
 
Klopt. Alles zit er wel in maar is niet compleet.
Het lijkt een xlsx bestand waar de header van een JFIF bestand aan toegevoegd is waardoor Excel er niks meer mee kan.
Vreemde situatie.
 
Wellicht stond het open toen iemand de CUI-editor erop losliet.

De 'sharedstrings' kunnen wel gelezen worden.

@jkp

extensie wijzigen hoeft niet, openen met izarc volstaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gelukkig backups op Norton gevonden dus is mijn probleem opgelost, maar ik vind het toch gek dat deze "fout" in verschillende bestanden in verschillende mappen voorkomt.
De vraag hoe dit kan zijn ontstaan blijft hangen, dus weet ik ook niet wat ik fout kan hebben gedaan.
 
Ik ben bang dat wij daar ook alleen maar naar kunnen raden.
 
OK! IN ieder geval hartstikke bedankt voor het meedenken en adviseren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan