database eerst aanmaken om wordpress te kunnen updaten ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spocky

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2012
Berichten
923
Beste,
ik heb weer een probleem met wordpress te updaten, toen ik wou updaten verscheen er een melding dat ik eerst een database moest aanmaken, ik ben dan naar admin gegaan en er stonden al 2 verschillende database versies erin,die heb ik verwijderd en nadien een nieuwe gemaakt maar nu verschijnt er dit:

Error establishing a database connection
This either means that the username and password information in your wp-config.php file is incorrect or we can’t contact the database server at localhost. This could mean your host’s database server is down.

Are you sure you have the correct username and password?
Are you sure that you have typed the correct hostname?
Are you sure that the database server is running?
If you’re unsure what these terms mean you should probably contact your host. If you still need help you can always visit the WordPress Support Forums.

wat heb ik fout gedaan?
Spocky :eek:

ps: mijn hostingserver is Versio.be
 
Laatst bewerkt:
En? wat heb je uit het lijstje al gecontroleerd? heb je toegang tot een management tool zoals phpmyadmin? wp-config goed geconfigureerd?
 
hey wampier
ik heb nooit toegang gehad via phpmyadmin ...
toen ik nog kon inloggen via wordpress kreeg ik een melding dat ik eerst wordpress moest updaten , maar voor dit moest ik eerst een database aanmaken.
toen ik inlogde op direct-admin en ik naar "my SQl managment stonden er toen 2 database versies in en die had ik toen verwijderd en nadien had ik terug een database aangemaakt, maar vanaf toen liep het mis ...

enfin ik heb ondertussen contact met de helpdesk van Versio maar ik geraak niet verder dan een database aanmaken ...
hier is de uitleg van de helpdesk :

Hartelijk bedankt voor uw bericht. U dient de database michezh256_wp799 opnieuw aan te maken en vervolgens in te loggen. Hier kunt u de database vervolgens importeren.
Heeft u nog vragen? Mocht u geen vragen meer hebben en/of uw probleem is opgelost, dan mag u het ticket sluiten door op 'opgelost' te klikken.

Met vriendelijke groet,
Gavon - Level 1 Helpdesk Medewerker



Schermafbeelding 2018-02-06 om 22.43.02.png
 
Laatst bewerkt:
Zoals je ziet staat er op je plaatje "phpmyadmin" :)

Kun je eventueel je omgeving opnieuw aanmaken? Met phpmyadmin kun je testen of de database bestaat en of je login informatie correct is. als dat allemaal goed is kun je in de wp config file kijken of daarin de juiste naam van de database, user en password staat.
 
als ik op "phpmyadmin" klik zie ik dit verschijnen :

Schermafbeelding 2018-02-06 om 23.37.19.png
 
okey ik heb van de helpdesk advies gekregen om wordpress opnieuw moest installeren en nadien opnieuw moest installeren, dat heb ik gedaan en nu kan ik weer in mijn wordpress geraken, maar updaten gaat niet, wat moet ik nu doen?
Schermafbeelding 2018-02-07 om 09.15.26.png
 
De fout op je scherm is helaas een algemene fout, waar ik helaas niet direct iets zinnigs over kan zeggen. De logging van wordpress is ook bedroevend zonder extra plugins.

Worden de updates wel binnengehaald? Staan er bestanden in de <wordpress dir>\updates directory?
 
als ik op de link klik van de update krijg ik dit te zien :

Schermafbeelding 2018-02-07 om 10.30.22.pngSchermafbeelding 2018-02-07 om 10.30.22.png

als ik deze link kopiër en opzoek werkt deze niet : error 404
 
Je kan ook via de DirectAdmin de WP updaten.
Die maakt dan gelijk een back-up indien je dat instelt.

Ik zit met mijn website ook bij Versio en nooit geen problemen.

Je hebt WP opnieuw geïnstalleerd, heb je een ander wachtwoord gebruikt? Al mijn websites (waarvan dus 1 bij Versio) zijn keurig geupdated, dus het moet toch aan jouw eigen configuratie liggen.

Heb je WP wel in de juiste map geinstalleerd? Dus kijk eens hier: https://www.dropbox.com/s/7uhn1j8pyay7h3i/WP 3.pdf?dl=0
dat is een door mij geschreven handleiding voor het installeren van Wordpress (bij Versio).

Kijk eens of je het wel goed gedaan hebt. Met name dus het deel waar je WP installeert, dus op je domeinnaampakket.
 
An sich is het best opmerkelijk dat je na een update van WordPress (via DirectAdmin of Wordpress dashboard?) wordt gevraagd om een nieuwe database aan te maken.

Hier moet iets aan vooraf gegaan zijn. Of heb je de boel naar een andere server verhuisd?
 
bedankt iedereen voor de hulp, ben altijd zeer tevreden over de directe hulp van het forum, maar ondertussen is het update probleem opgelost door de helpdesk, die heeft zelf mijn wordpress geconfigureerd daar hij of zij "Zojuist is uw PHP versie verhoogd" heeft uitgevoerd ....
bedankt iedereen :thumb:
 
Nu had ik nog één vraag,kun je via Filezilla ook een website uploaden naar Versio.be webhosting server?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan