Beeldscherm ifv gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.
En op welke regel staat de voorwaardelijke opmaak? Vast niet op regel 1. Als je niet kan toepassen wat hier geschreven wordt dan gaat het een lang verhaal worden. In #15 staat en werkend voorbeeld voor meerdere tabjes dus dat kan je zo overnemen.
 
En op welke regel staat de voorwaardelijke opmaak? Vast niet op regel 1.

Wat bedoel je dan? IK denk dat alles juist staat...

Ik heb jouw werkend bestandje genomen uit post 15, maar probleem is;

De oneven week werkt, maar als ik dan de juiste lay out (met namen medewerkers, emails,...) van mijn bestand hier op het bedrijf over jouw werkend bestandje plak (met veel gegevens die ik weggedaan heb) werkt het nimmer...

Ik heb al vanalles proberen aan te passen, maat voorlopig zonder resultaat..

Mvg

***EDIT*** Nieuwe dag, nieuwe moed..Voorlopig lukt het....FF afwachten...
 
Laatst bewerkt:
@ VenA

Uiteindelijk toch gelukt, waarvoor veel dank!
Handmatig kan ik deze nu switchen tussen origineel/wit.

Kan je nu aub mijn code uit #16 nog eens bekijken, voor het te personaliseren?

Bedankt!
 
In een gewone module
Code:
Public kleur

In de module van ThisWorkbook
Code:
Private Sub Workbook_Open()
  kleur = IIf(Environ("username") = "mijn.naam", "orgineel", "wit")
  ActiveSheet.Range("E1") = kleur
End Sub
en
Code:
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
  Range("E1") = kleur
End Sub
 
@ VenA

Top!!!

Laatste vraagje, de file zou steeds moeten openen in de 'originele' mode.
Juist getest, als een gebruiker de modus "wit" saved, blijft bij de volgende keer dat ik de file open de bepaalde week in het "wit" staan...
Maar ik zou voor mij en alle andere collega's steeds de "originele" modus willen hebben, er zijn maar twee collega's die de Environ ("Username") gaan gebruiken...


***EDIT*** Ook als ik bij Environ ("Username") een andere naam zet dan de mijne, bv een naam van een collega, gaat hij bij mij de weken in het wit zetten...code houdt precies geen rekening met username...
 
Laatst bewerkt:
Dan zal je het niet helemaal goed doen. Let op hoofdletters en een correcte spelling van de gebruikersnaam.
 
Environ("username") <> Application.username
 
@ VenA

Staat allemaal goed, herkent mijn test-MsgBox'en.

@ HSV

Environ("username") gebruik ik.

Hieronder de code zoals deze nu in mijn file staat, handmatig werkt alles...(De code hierboven van VenA staat er natuurlijk ook in)

Code:
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
  If Target.Address = "$AC$1" Then Range("E16:AB75").FormatConditions(1).Modify 1, 3, IIf([Target] = "Wit", "=""""", "=""@#|""")
End Sub

Een stuk code van VenA staat hieronder tussen, kan het daar iets met te maken hebben?

Code:
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)

Dim prc As Boolean
    
prc = ActiveSheet.ProtectContents
If prc Then Sh.Unprotect "paswoord"
If UCase(Left(Sh.Name, 4)) = "WEEK" Then Range("B3") = Replace(Sh.Name, "WEEK ", "")
Beeld_aanpassen
Range("AC1") = kleur
If prc Then Sh.Protect "paswoord"

End Sub

***EDIT: de ranges AC1 (was E1) staan allemaal juist - wit is Wit geworden en orgineel is Origineel geworden, hier ligt het probleem volgens mij niet - werk allemaal handmatig***)
 
Laatst bewerkt:
Deze code treedt alleen in werking als je handmatig cel AC1 wijzigt (door 'Target' dus).
Code:
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
  If Target.Address = "$AC$1" Then Range("E16:AB75").FormatConditions(1).Modify 1, 3, IIf([Target] = "Wit", "=""""", "=""@#|""")
End Sub
Niet als door een code cel AC1 gewijzigd wordt.
 
Laatst bewerkt:
@ HSV

Klopt, als je deze regel uitschakelt werkt het nimmer...Handmatig...
Maar als ik deze uitschakel werkt ook de "autowijziging" niet en de code die VenA me gaf lijkt mij inderdaad ook wel helemaal oke...

Btw kan ik deze handmatige ook laten werken als de automatische zou werken? Of geven deze conflict onder elkaar?

Kan dit iets te maken hebben met de beveiliging in de "echte" file in onderstaande?

Code:
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)

Dim prc As Boolean
    
prc = ActiveSheet.ProtectContents
If prc Then Sh.Unprotect "paswoord"
If UCase(Left(Sh.Name, 4)) = "WEEK" Then Range("B3") = Replace(Sh.Name, "WEEK ", "")
Beeld_aanpassen
Range("AC1") = kleur
If prc Then Sh.Protect "paswoord"

End Sub
 
Laatst bewerkt:
Als jij door een code cel AC1 gaat vullen met 'origineel' of 'wit' zal de change_event daardoor niet getriggerd worden om de modify te laten werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan