• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data

Status
Niet open voor verdere reacties.

rcmb

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2016
Berichten
141
Ik heb een werkboek met 30 werkbladen.
Ik zou willen weten of het mogelijk is in een nieuw werkblad de inhoud te krijgen van veld B4 en B18 van alle 30 werkbladen
 
Dank je, hoe kan ik dat het beste aanpakken.

Alle sheets hebben verschillende namen, ik kan natuurlijk met = doen maar dat nogal wat werk
 
Laatst bewerkt:
In B4 van de tabbladen staan namen; wat wil je daarmee? Die kun je nauwelijks optellen. En B18 bevat een percentage, wat moet daar mee?
 
Het was als voorbeeld, het is de bedoeling om in blad1 een overzicht te krijgen met de informatie uit de verschillende tabbladen. In Blad1 staat in veld B4 de naam staat van de in dit geval een belegging te krijgen en vervolgens op basis van de percentage wat berekeningen te doen is. Ik moet nog een aantal kolommen toevoegen maar het zou fijn zijn om niet met = de inhoud van de specifieke sheet te krijgen omdat ik uiteindelijk ruim 30 sheets heb, hoop dat ik het duidelijk uitleg.
 
Kijk eens in het tabblad 'Data' bij 'Consolidate'.

Lees je 'uitleg' svp nog eens rustig door en verhelder waar mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Een overzicht op een blad bedoel je van alle tabbladen
 

Bijlagen

  • Kopie van voorbeeld data.xlsm
    47,5 KB · Weergaven: 42
Hoewel hier meer informatie staat als nodig, ziet dit er precies uit zoals ik het zou willen. Hoe kan ik dit het beste in mijn sheet krijgen omdat ik aanneem dat dit een VBA formule is??

Ik kan nu gemakkelijk met vert. lookup die data uit de kolommen krijgen waarmee ik in een ander bestand kan werken en rekenen.

Hartelijk dank.
 
Thanks,
De sheet is gelukt, hoe kan ik de vba code copieren en is dat bij macro opnemen?
 
dank je, Moet ik het bereik ook aanpassen omdat in het origineel bestand meer sheets en per sheet meer rijen staan?
 
De macro loopt alle mappen af die in je bestand staan, kopieert B4:B19, en plaats dat in de eerste lege rij van tabblad result
 
ik krijg het niet voor elkaar om iets aan die macro te veranderen, is te moeilijk voor mij;) Echter ik heb uit jouw voorbeeld alle sheets verwijdert en vervolgens al mijn sheets naar jouw sheet gekopieerd en dat werkt wel.

Dus hartelijk dank, als je een goede uitleg weet over hoe ik de macro moet aanpassen hoor ik dat graag.
Top dank voor je tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan