• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Teeltoverzicht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quintoes

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2018
Berichten
14
Ik ben op dit moment bezig met het maken van een geheel overzicht van onze teelt op ons bedrijf. Hierbij vul ik het gewas in dat gepoot is, bijvoorbeeld Schefflera 80, hierbij vul ik de datum in dat hij gepoot wordt, hierna rekent hij automatisch uit waar neer de plant volgroeid is om te kunnen verkopen. Maar dan zou ik graag een overzicht willen hebben van wat wanneer beschikbaar is voor de verkoop in een Excel blad.
Dus als in kolom D(2de foto) het gewas “schefflera 80”staat dan wil ik dat op het 2de excelblad(1ste foto) staan dat de schefflera 80 beschikbaar is tussen de 2 datums en het aantal stuk erbij. Hierdoor heb ik op 1 pagina het gehele overzicht van het gewas Schefflera, van wanneer en hoeveel er te koop is. Maar als in kolom D staat Begonia dan wil ik ook een overzicht op een 1 excelblad met de gehele voorraad Begonia's. En zo wil ik dat voor meerdere gewassen doen. Ik hoop dat het te begrijpen is. hieronder zijn nog 2 afbeeldingen toegevoegd voor extra informatie.

Knipsel 2.PNG
Knipsel.PNG
 
Op basis van je tweede foto is het gevraagde overzicht (1e foto) te maken met een draaitabel, zonder bestand is dat alles dat ik er over kan zeggen.
 
Is met 1 regel VBA te regelen.
Code:
ThisPlaatje.RefreshAll

Plaats een eigen voorbeeldbestand dan wordt het vast wel door iemand opgelost.
 
Bekijk bijlage planning voor vraag.xlsx

Hierbij het voorbeeld van het excel bestand, in het excelblad "gepoot" vul ik in wat gepoot wordt. dan zou ik graag in "blad 5" het gehele overzicht willen hebben per gewas apart. dus als ik Schefflera 80 invul op de pootlijst, dat hij dan op blad 5 ook komt te staan.
 
Misschien begrijp ik je vraag niet goed, maar als je een draaitabel vernieuwd dan zijn de aantallen weer herberekend.
Ik kan mij voorstellen dat als je veel gewassen hebt dat je niet elk draaitabel handmatig wilt vernieuwen, dan zal ik de VBA gebruiken zoals VenA heeft gepost!
 
Aha okee, naja ik snap niet helemaal hoe dat in ze werk gaat met VBA ofzo iets, ik hoop dat iemand het voor mij kan invullen in het zonet geuploade bestand "Planning voor vraag".
 
zie bijlage..

LET OP: macro's toestaan!

Van je Poottabel heb ik nu een "echte"exceltabel gemaakt.

Als je op de eerste regel onder die tabel een datum invoert wordt de tabel automatisch uitgebreid.

In het tabblad draaitabel kun je de wijziging zien. ALLEEN voor de 'schefflera's',
 

Bijlagen

  • planning voor vraag (hs).xlsb
    37,8 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan