• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel 2016 loopt reageert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony vdw

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Berichten
39
Op het werk zijn we overgeschakeld van excel 2010 naar Excel 2016. Er is een bestand in Excel 2010 aangemaakt dat 18 MB groot is en waarop diverse draaitabellen werken. De draaitabellen behoren eveneens tot dit bestand. we hebben 1 tabblad waarin alle data worden ingevoerd. Het bestand bevat geen macro's. Wanneer we in het tabblad waarin alle data worden ingevoerd, willen filteren op gegeven dan reageert Excel 2016 niet meer en rest ons Excel te sluiten via taakbeheer. In Excel 2010 lukt alles wel, maar het is niet de bedoeling de PC's die voorzien zijn van Excel 2016 terug te voorzien van de oude versie. Ik heb al gekeken bij Start, Opties invoegtoepassingen, COM-instellingen. Niets is aangevinkt, wat normaal. Ik werk met Windows 7, 32 bit en 4 GB RAM, mijn collega heeft Windows 7, 64 bit en 8 GB RAM. Beide computers kampen met hetzelfde probleem.

Graag advies van jullie.
Ik geef mee dat ik bericht plaats via mijn PC thuis die niet over dit bestand beschik. Dus ik neem alle advies mee naar het werk.

dank je wel

Tony
 
Heb weinig verstand van Excel. Kijk hier eens naar. Of deze.
 
Als je dat werkblad actief hebt, druk dan eens op F5, speciaal, Objecten. Druk vervolgens op de Delete toets als er iets wordt gevonden. Uiteraard doe je dit op een kopie van het bestand :)
 
F5 en dergelijke is geen optie. het heeft te maken met een instelling die niet juist staat. Maar dewelke? Dit weet ik niet
 
Extra, Opties, Geavanceerd, rubriek "Weergave", staat er een vinkje bij "Hardwareversnelling uitschakelen voor afbeeldingen"?
 
Mijn collega vertelde de me zonet dat er geen vinkje stond bij deze optie. Hij heeft dit aangevinkt en getest. Het is iets verbeterd. Zijn we er dan of heb je nog mogelijkheden?
 
Niet 1 2 3. Je zou in Windows alle animaties eens uit kunnen zetten (dit zet ze dan ook in Excel uit)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan