Macro HTML handtekening in apple mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

colintippens

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2015
Berichten
19
Beste allen,

Wederom heb ik jullie hulp nodig.

Zoals al vaker door mij gepost maak ik gebruik van excel om mijn administratie te doen.

Nu ben ik bezig om, zodra de factuur klaar is, de verwerking automatisch te laten verlopen.
Het gaat nu als volgt: factuur is af -> export naar pdf -> export naar tabblad debiteuren -> export naar mail.

Nu zou ik het alleen zo willen hebben dat automatisch de juiste tekst in de mail komt te staan waarin de factuur een bijlage is.

In het tabblad "configuratie" heb ik nu een veld gemaakt met daarin de tekst met de verwijzingen erin naar bepaalde onderdelen van de factuur.
Dit komt in de mail te staan, alleen ziet het er niet netjes uit.

Graag zou ik willen dat de html handtekening en het automatisch invullen van bepaalde onderdelen van de factuur kan worden samengevoegd en in de mail kan worden gezet.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Bijgevoegd is de excelsheet, html handtekening en een plaatje van hoe het er ongeveer uit moet zien normaal gesproken.

Ter info, alles draait op mac in office 2011.

Alvast erg bedankt voor jullie hulp.

Groet,
Colin
 

Bijlagen

  • Facturatie.xlsm
    209,1 KB · Weergaven: 16
  • html.txt
    1,3 KB · Weergaven: 19
  • Schermafbeelding 2018-02-07 om 10.44.37.png
    Schermafbeelding 2018-02-07 om 10.44.37.png
    61,4 KB · Weergaven: 44
Apart van de excel sheet even iets over de html omdat niet iedere webmail of ieder emailprogramma hetzelfde resultaat geeft in de vormgeving. Het is zeer moeilijk om de html optimaal geschikt te maken voor elk emailprogramma maar een minimum voor compatibiliteit is wel nodig.
Code:
<table lang="nl" width="100%" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" style="width:100%; max-width:100%; height:100%; border-collapse:collapse; border-spacing:0; margin:0 auto; padding:0; border:0; mso-table-lspace:0pt; mso-table-rspace:0pt;">
<tr>
<td width="100%" height="100%" valign="top" style="padding:0; border:0; vertical-align:top; -webkit-text-size-adjust:100%; -ms-text-size-adjust:100%;">
<div style="width:98%; min-width:290px;	display:block; margin:0 auto; vertical-align:top;">
<table width="100%" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" style="border-collapse:collapse; border-spacing:0; max-width:580px; margin:0;">
<tr><td colspan="2" style="padding: 0 0 15px 0; color: #000000; font-size: 13px; font-family: 'Verdana', Geneva, sans-serif;">Beste meneer/mevrouw,</td></tr>
<tr><td colspan="2" style="padding: 0; color: #000000; font-size: 13px; font-family:'Verdana', Geneva, sans-serif;">Ik dank u voor het vertrouwen en de leuke opdracht.</td></tr>
<tr><td colspan="2" style="padding: 0 0 15px 0; color: #000000; font-size: 13px; font-family: 'Verdana', Geneva, sans-serif;">In de bijlage vindt u de factuur 0000 van 0000 voor projectnaam.</td></tr>
<tr><td colspan="2" style="padding: 0 0 35px 0; color: #000000; font-size: 13px; font-family: 'Verdana', Geneva, sans-serif;">Heeft u vragen of opmerkingen, neem gerust contact op.</td></tr>
</table>
</div>
<div style="width:98%; min-width:290px;	display:block; margin:0 auto; vertical-align:top;">
<table width="100%" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" style="border-collapse:collapse; border-spacing:0; max-width:580px; margin:0;">
<tr><td colspan="2" style="padding: 0 0 5px 0; color: #000000; font-size: 13px; font-family:'Verdana', Geneva, sans-serif;">Met vriendelijke groet,</td></tr>
<tr><td colspan="2" style="padding: 0 0 5px 0; color: #000000; font-size: 13px; font-family:'Verdana', Geneva, sans-serif;">Test Persoon</td></tr>
</table>
</div>
</td>
</tr>
</table>
De buitenste tabel is de "body" voor alle binnenste tabellen.

In plaats van colspan="2" kan je in de style van de td beter een width:100% (of andere breedte) toepassen.

Om te voorkomen dat de tekst in een td uit de cel loopt kan je in de style van iedere td het volgende zetten. word-wrap:break-word; word-break:break-all;

Suc6. Have fun.
 
Beste Bron,

dank voor uw tip, deze is zojuist verwerkt.

Is het mogelijk om met de setup die ik nu heb deze html door een macro in de mail te krijgen?
Het liefst dmv copy/past vanuit een cel in een sheet.

Ik ben geen die-hard programmeur:D

alvast bedankt!

Colin
 
Ik doe te weinig met deze macro's. Je vraag is voor andere helpers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan