Google Drive document downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joti

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2001
Berichten
160
Als ik een document, dat ik zelf gemaakt heb, wil downloaden, krijg ik de melding Mislukt - Verboden
Hoe kan ik dit oplossen?
 
  1. Ga naar drive.google.com.
  2. Klik op het bestand dat je wilt downloaden.
    (Wil je meerdere bestanden downloaden, houd dan Shift of Ctrl ingedrukt en klik op de gewenste bestanden.)
  3. Klik met de rechtermuisknop en klik vervolgens op Downloaden.
Opmerking: Als je een bestand uit Google Drive naar je bureaublad sleept, wordt het niet gedownload.

Je kunt bestanden in de volgende indelingen downloaden:

Documenten: HTML, RTF, DOCX, OpenOffice, PDF, EPUB en tekstbestanden.
Spreadsheets: CSV, HTML, ODS, PDF, XLSX en TSV (alleen voor één blad).
Presentaties: PDF, PPTX en TXT.
Tekeningen: PNG, JPEG, SVG en PDF.

Filmpje engels. voorbeelden https://www.google.nl/search?q=driv..._5TZAhVDyaQKHQB-AqMQ_AUICygC&biw=1920&bih=974
 
Laatst bewerkt:
Google Drive documeten downloaden

Op deze manier download ik de documenten. Ik heb het nu op een andere computer geprobeerd en daar kan ik het document wel downloaden. Waarschijnlijk is er op mijn computer een foutieve instelling waardoor ik de melding krijg: Mislukt/Verboden. Maar welke instelling?
 
Browser Chrome misschien even updaten. Welke browser gebruik je?
 
Ik gebruik Chrome. En volgens mij gaan de updates automatisch
 
Ik heb nu bij Beveiliging en Onderhoud het vinkje verwijderd bij Netwerkfirewall.
Nu heb ik de documenten kunnen downloaden.
Is de Netwerkfirewall noodzakelijk?
 
Helaas, bij een documetn ging het goed. Nu ik van een andere Google Drive (vrijwilligerswerk) een document wilde downloaden kreeg ik weer de melding Mislukt-Verboden
Dus de Netwerkfirewall veroorzaakt dit probleem niet
 
Ik heb het nu geprobeerd via de browser Edge. En geen probleem ondervonden.
Dus mijn conclusie is dat het ligt aan Google Chrome
 
Mooi gedaan. Misschien eens proberen om je chrome browser tot standaard browser te verheffen. Maar dat zal waarschijnlijk geen snars uithalen. :eek: De wondere wereld van browsers
 
Ik heb via Incognito Window het document gedownload. En nu zonder de foutmelding. Dus het ligt aan Chrome
Morgenavond ga ik Chrome verwijderen en opnieuw installeren. Ik zal laten weten of dat de oplossing zal zijn
 
Chrome verwijderd en o nieuw geïnstalleerd. Helaas nog steeds dezelfde foutmelding. Downloaden met een andere browser lukt wel. Dat gaan we dus maar doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan