• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand die zoals in je voorbeeld op 17-2-18 geboren is (celeigenschappen op "datum" zetten) heeft op dit moment een negatieve leeftijd.... en daar kan de functie DATUMVERSCHIL niet mee uit de voeten. Heeft niets met VO te maken.

Mocht je toch met die toekomstige datum willen rekenen dan kun je de formule in J3 aanpassen naar:
Code:
=ALS.FOUT(DATUMVERSCHIL(K3;VANDAAG();"y");0)
 
Laatst bewerkt:
voorawaardelijk opmaak

Hey,
Je hebt groot gelijk, heb het even aangepast het nu werkt het zoals ik het graag had!!
1000 maal bedankt voor je tijd en moeite!!
Grt, Eric
 
voorwaardelijk opmaak

Bekijk bijlage Mapadres1.xlsmHey helpers ,
hier ben ik weer , het werkt wel en zet in kleur, maar als ik datum verwijder blijft mijn opvulkleur gewoon staan, die eigenlijk ook terug op geen opvulkleur meot komen!
help mij please!
grt, Eric
 

Bijlagen

  • Mapadres1.xlsm
    11,1 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
eric,

zou het niet handig zijn als je een aangepaste bijlage plaats?
N.l. die waarin de eerder aangedragen oplossing zit EN waarin je VO hbt toegevoegd...
 
Zoiets als VO-conditie?
Code:
=EN(J2<>"";DATUM(JAAR(NU());MAAND(J2);DAG(J2))-NU()<10;DATUM(JAAR(NU());MAAND(J2);DAG(J2))-NU())
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de indruk dat de functie die in de voorwaardelijke opmaak staat niet compleet is.
=EN(DATUM(JAAR(VANDAAG());MAAND(J2);DAG(J2))-VANDAAG()<10;DATUM(JAAR(VANDAAG());MAAND(J2);DAG(J2))-VANDAAG())
Het tweede deel van de EN (hierboven vet) levert behalve bij vandaag altijd WAAR op.
 
Ik moest er ook even over nadenken, maar het klopt wel (afhankelijk van wat TS wil). Op de verjaardag zelf gaat de VO uit, het vette deel wordt dan 0.
 
In dat geval zou ik aan de formule iets toevoegen:
=EN(DATUM(JAAR(VANDAAG());MAAND(J4);DAG(J4))-VANDAAG()<10;DATUM(JAAR(VANDAAG());MAAND(J4);DAG(J4))-VANDAAG();NIET(ISLEEG(J4)))

Succes
 
Hey woutmag
nu geeft hij met jou formule ook datum in verlede in kleur bv. 12/1/1931 is al voorbij maar blijft in kleur!!
is daar nog iets aan te verhelpen?
 
Kun je een omschrijving geven wanneer de cel wel gekleurd moet worden?
 
Om alleen 10 dagen voor de verjaardag te kleuren kan je dit gebruiken:
Code:
=DATUM(JAAR(VANDAAG());MAAND(J4);DAG(J4))-VANDAAG()=-10
Om de gehele periode vanaf 10 dagen vooraf tot en met de verjaardag te kleuren:
Code:
=EN(DATUM(JAAR(VANDAAG());MAAND(J13);DAG(J13))-VANDAAG()>=-10;DATUM(JAAR(VANDAAG());MAAND(J13);DAG(J13))-VANDAAG()<=0)

Nog even een tip:
Gebruik op het werkblad een beschikbare cel in de functie uit te proberen, dat werkt meestal makkelijker als alleen in de voorwaardelijke opmaak.

Succes
 
voorwaardelijk opmaak

Hey woutmag,
Nu heb ik het al geprobeerd op verschillende wijze , de laatste formule geeft zelfs kleur zonder ik er een datum in zet?
is er echt geen formule om dit te doen?
Grt, Eric
 
Hey,

Deze voorwaardelijke opmaak werkte perfect , maar was wel in microsoft XP, heeft dat enige invloed of plaats ik het gewoon op de verkeerde plaats omdat de layout ook veranderd is , heb nu office 10!
 
Hey Helpmij'ers,
Niemand die a.u.b. mij even kan helpen?
Zou het heel tof vinden!
Groeten Eric

P.S. ; De mensen die al geholpen hebben duizendmaal dank, ik hoop echter dat het toch nog tot een goed einde komt!
 
Beste Eric, misschien is het handig om weer even het voorbeeldje te plaatsen met daarin (handmatig) aangeven wat je gedaan hebt en wat je wilt. Ik kan er soms geen touw meer aan vast knopen.

Deze VO-conditie kleurt een datum die ligt tussen 1 en 10 dagen voor een verjaardag:
Code:
=EN(J2<>"";DATUM(JAAR(NU());MAAND(J2);DAG(J2))-NU()>0;DATUM(JAAR(NU());MAAND(J2);DAG(J2))-NU()<=10)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan