outlook 2013/2016 imap

Status
Niet open voor verdere reacties.

joriosje

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
37
Ik zit met een zeer vervelend probleem.
ik heb m'n oud toestel waar 2 e-mailadressen in outlook 2013 zijn ingesteld (geen aliassen).
ze zijn als imap ingesteld op het oude toestel.
op m'n nieuw toestel waar outlook 2016 op staat zijn beide e-mailadressen ook ingesteld als imap (zelfde instellingen identiek over gezet).

probleem: op m'n nieuw toestel krijg ik geen mails binnen en op m'n oud toestel wel.
provider is telenet (belgië) als ik met de computer naar de computerwinkel ga waar ik hem gekocht heb kijken ze ook alles na en dan komen de e-mails meteen binnen (geen instellingen veranderd) op hun telenet verbinding.

ik heb in de AVG die ik op m'n nieuw toestel heb staan ook scan inbound (pop + imap4) en scan outbound (smtp) uitgeschakeld gehad.

het vreemde is dat het bij de telenet internet verbinding in de computerwinkel steeds wel werkt en bij mij thuis niet.
de persoon van de computerwinkel is ook eens tot bij ons thuis geweest en toen werkte het plots ook (voor een uur of 3) en laat op de avond werkte het weer niet.

ook provider reeds gecontacteerd en daar was ook alles in orde volgens de medewerker die ik aan de lijn kreeg.

iemand een idee? :)
 
heb ik al meerdere malen gedaan. het vreemde is tot het soms dan bijvoorbeeld een uur werkt op het nieuwe toestel(mails komen binnen en kan er versturen) en daarna krijg ik niets meer binnen terwijl op de oude laptop wel nieuwe mails dan binnen komen.
ik probeer de dag erop op het nieuwe toestel mails binnen te halen lukt niet, op het oude toestel wel. ik ga met m'n nieuw toestel naar de computerwinkel zet m'n laptop op open outlook en meteen komen de mails daar dan wel binnen.
dus de instellingen kloppen aangezien ze perfect werken bij de computerwinkel (zelf aan de toog met de mede werker gezien hij heeft niets veranderd van instellingen).

bij de computerwinkel werkt het steeds zonder dat hij iets moet aanpassen, en bij me thuis werkt het dus niet.
ik ken zelf ook wel beetje van computers, en ik heb ook gezien dat de persoon in de winkel het profiel van outlook eens verwijderd heeft en opnieuw ingesteld heeft.
bij de winkel werkt het, ik kom thuis werkt heel even (een uur ongeveer) ik kijk 's avonds en er komen geen nieuwe mails binnen op het nieuwe toestel, op de oude werkt het wel.
 
Dan denk ik dat het office pakket een beetje corrupt is geraakt op die ene computer waar het dan niet werkt. Om dat het gesynct is kan het tijdelijk werken op de een en niet op de ander. Je zou er bijkans gek van worden.:p:d

Er moet een reden voor zijn. Probeer de volgende link hieronder.

https://support.office.com/nl-nl/ar...rstellen-7821d4b6-7c1d-4205-aa0e-a6b40c5bb88b

Heb je al alle oude offices verwijderd
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan