Keuze lijst voor aantal prints

Status
Niet open voor verdere reacties.
Whow... wat zijn jullie toch meester in VBA.

Alleen nog een klein vraagje. Kan er nog een kleine aanpassing in, zodat hij weer op de sheet komt waar die begon?

Thanx

:thumb::thumb::thumb:
 
Je blijft gewoon op het blad staan waar de knop staat.
 
Onmogelijk met de code in #20; Dan heb je de code aangepast.
Er staat nergens dat je naar "werkvergunning" gaat.
 
Ik heb nooit meer dan 20 tabbladen... alleen de nummers variëren van K(1) tot K(900).

En toch bleef hij naar werkvergunning springen, maar dat maakt niet uit, want ik moest hem bij een andere code plakken en hij werkt nu PERFECT!
(kwam uiteindelijk omdat de "werkvergunning" verborgen stond en liep dus daarom fout)

Ik ben zo blij met jullie, bespaart mij veel werk/tijd.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
 
Laatst bewerkt:
Werkt nog niet helemaal zoals ik zou willen.
Als ik nu afdruk doet hij netjes de (bijv) 4 putnummers invullen maar vanaf de 3e print (putnummer) vult hij geen kousnummer meer in.

Code:
Sub Knop1_Klikken()
' Afdrukken_water Macro
If MsgBox("U gaat nu de standaardlijsten voor water, installatieplan en toolbox afdrukken!" & vbCr & vbCr _
        & "Wilt u doorgaan?", vbOKCancel + vbQuestion, "Afdrukken") = vbCancel Then Exit Sub
ar = Cells(8, 24).CurrentRegion
x = Cells(23, 10)
    If x > 0 Then
        With Sheets("Werkvergunning")
          For j = 2 To UBound(ar)
            If ar(j, 2) <> "" Then
              .Cells(6, 11).Resize(, 4) = Array(Cells(9, 10), "Putnummer", , ar(j, 2))
              .PrintOut , , x
            End If
          Next j
        End With
 End If
End Sub

Wat kan het probleem zijn?
 

Bijlagen

  • Werkvergunning.xlsm
    24,5 KB · Weergaven: 53
Werkt hier prima.
 
In het geplaatste bestand werkt het gewoon. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het bij jou niet werkt. Het Kousnummer komt uit de sheet waar de knop staat en is hard Cells(9, 10). Maak er anders eens Cells(9, 10).value of range("J9".value van. Of plaats anders de volledige code eens. Volgens mij rommel je zelf steeds met de code en laat dat hier niet zien.
 
Sorry,

Maar ik rommel idd aan in een ander bestand, maar in de bijlage bij mij doet hij prcs hetzelfde.
In dit voorbeeld print hij op de eerste 2 printouts netjes de kousnummers en putnummers en vanaf de 3e geeft hij alleen de putnummer aan.
Ik word er zelf een beetje moedeloos van, vooral omdat de bijlage het bij jullie wel doet en dat jullie er van overtuigd zijn dat de code werkt.
Ik heb het bestandje ook op andere computers geprobeerd, maar die hebben prcs hetzelfde.
 
Zorg ervoor dat in de VB-Editor het venster Locals zichtbaar is en wandel dan dmv <F8> door de code heen. Je kan dan zien welke variabele op welk moment welke waarde heeft. (is een vorm van debuggen)
 
Probeer ook een andere printer (geintje).

Vervang deze regel...
Code:
.PrintOut , , x

....voor.
Code:
.printpreview

Scheelt je inkt en papier om te testen.
 
Nu word ik gek,

Als ik printpreview neerzet en met F8 de code doorloop komt er idd netjes op ieder blad het kousnummer te staan.
Daarna zet ik printout neer en dan doorloop ik de code opnieuw met F8 en dan komt er weer netjes een kousnummer op ieder formulier te staan.

MAAR zodra ik de macro weer uitvoer via de knop op het document dan komt er geen kousnummer op het formulier vanaf de 3e bladzijde!

:(
 
Dan moet er ergens een . ontbreken.
 
Ik wacht wel tot je hem gevonden hebt.
 
Waarom maak je geen gebruik van de aangereikte oplossing ?
 
Ik heb ook maar even geprint.
Zoals de verwachting zijn alle printjes goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan