• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

draaitabel hoogste waarde filtersen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mschap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2018
Berichten
10
Naamloos.jpg

Hi, ik zit met iets en nergens vind ik een oplossing daarvoor.
In een draaitabel met mega veel gegevens heb ik artikelnummers (kolom A) en bijbehorende prijzen (kolom B) verwerkt.
Nu zijn er soms meerdere prijzen per artikelnummer. Bijvoorbeeld voor A30059678 (kolom A) is 0,06 en 0,07 te zien in kolom B.
Hoe kan ik voor de gegevens van Kolom A alleen de hoogste waarde van kolom B zichtbaar maken.
De bedoeling is dus dat in dit geval alleen de € 0,07 zichtbaar is en niet de € 0,06.

Groeten, Michael
 
In het waardeveld van jouw draaitabel niet som als waardeveldinstelling te gebruiken maar max.
 
Michael,

welkom op Helpmij.nl.

Het helpt enorm als je niet alleen een plaatje post als bijlage\, maar het bijbehorende excelbestand.
Als dat niet kan i.v.m. "gevoelige" info, maak dan een voorbeeldbestand waarin het probleem zich ook voordoet.
 
In jouw opzet zat de prijs van 2018 en 2017 onder rijlabels. Ik heb dit verplaatst naar waarden, zodat excel hier een berekening op kan loslaten. Als je dan zoals eerder aangegeven hier de max functie aanvinkt, dan krijg je dit overzicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan