Hoe ongewenste emails van bedrijven blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
948
Ik gebruik Thunderbird mail en ontvang dagelijks aantallen ongewenste emailtjes van bedrijven en dergelijke. Als ik me niet kan afmelden, vink ik ze aan als 'ongewenst' en ze krijgen dan zo'n vlam-icoontje. Ik had begrepen dat dat Thunderbird daarvan leert waardoor zulke emails in het vervolg in de map ongewenst worden opgeslagen. Mijn Thunderbird is dan wel erg hardleers, want sommige door mij als ongewenst aangevinkte mails komen al jaren compleet met het ongewenst-icoontje binnen en anderen vink ik al jaren aan als ongewenst, maar ze komen nog steeds binnen in mijn in-box. Moet ik soms iets instellen? Ik gebruik voornamelijk Linux Mint 18.2 en soms W7 en W10. Alle drie met Thunderbird mail.
 
Wat voor mails zijn het? Wat voor aanbiedingen?
Misschien is al wel een bestaande spam-campagne.

Ik zou in iedergeval ook op de mailserver en spamfilter aan laten zetten.
 
Als het gaat om die mails zoals laatst over die schimmeltoestand, de afzender is dan altijd een andere, dus dan kan je aan de gang blijven met instellen dat het ongewenste mail is.

Ga naar Thunderbird naar je account, open deze, ga dan naar Ongewenste berichten, en stel het in zoals in mijn screenshot te zien is.

advertentie4.jpg

klik daarna op Globale ongewenste berichteninstelling en kijk of daar alles goed staat.

Verder kan je bij filters (extra-berichtenfilters) het een en ander invullen als zijnde spam e-mailadressen.
Maar zoals gezegd, als je zo'n bom krijgt met allerlei verschillende afzenders, wordt die lijst wel heel groot.

ps. je schrijft dit
Als ik me niet kan afmelden, vink ik ze aan als 'ongewenst'
Als je weet dat je nooit hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief, meld je dan NIET af. Want dan krijg je ze juist ;)

Altijd alleen als spam aanvinken (dus markeren als ongewenst) en deze automatisch naar de prullenbak laten verhuizen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu de instellingen ook zo staan als op de screenshot (alleen Prullenbak op Thuis heb ik niet. Kon wel Prullenbak of Prullenbak Lokaal aanvinken). Wel vreemd dat ik dat scherm zoals op de screenshot 2x had staan (boven elkaar). Heb ze beide dan maar ingesteld als op de afbeelding. Zag trouwens ook dat Thunderbird wél een leer-optie heeft. Je moet dan wel bij ieder mail die je ontvangt aangeven of die gewenst of ongewenst is (begrijp ik uit de beschrijving). En afmelden doe ik alleen als ik heb geverifieerd dat het inderdaad van die afzender is. De ongewenste mails komen meestal onder de titel van reguliere bedrijven als AH. Dan heb ik z.g. een prijs gewonnen. Maar ook als van Visa, Rabobank e.d. waar ik geen klant ben. Heb de afzenderspecs een tijdje doorgegeven aan een instantie tegen spam, maar de afzenders zijn telkens anders, dus dat werkt ook niet. Dank voor de support!
 
Je moet dan wel bij ieder mail die je ontvangt aangeven of die gewenst of ongewenst is (begrijp ik uit de beschrijving)

Dat klopt hoor. Als je het blijft aangeven en je laat het automatisch in je prullenbak zetten, dan zie je het zelf niet meer.
Maar dan moet je dat wel instellen dat alle spam (wat hij geleerd heeft) direct de prullenbak in gaat.

Het klopt dat jij geen thuis hebt, dit is een van de 6 accounts die in Thunderbird staan. En dat accoutn heet thuis. ;) Dus kijk even bij jouw account en zet het dan op Prullenbak.

Die mails krijg ik ook en ja, het veranderd vaak van afzender. Maar als je je erop hebt ingesteld dat je als je je mail gaat bekijken, alle spam gelijk als ongewenst markeert, het straks automatisch gaat dat je dat doet. Dan kost het nog weinig tijd.

Plus, je ziet heen hoop niet omdat het de prullenbak ingaat.

Dus, als je dat nog een instelt, dan scheelt dat enorm veel.

En, graag gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan