smart tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berendbotje

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
451
Ik heb een toetsenbord met usb aansluiting aangesloten op de smarttv. Nu wil ik mijn emailadres intikken,maar hij geeft geen apestaartje aan. Ik krijg alleen 2 aanhalingstekens.Ik heb al op ctrl en shift gedrukt,maar wat ik ook probeer ,het lukt me niet. Wat doe ik fout?? Het betreft hier een Telefunken Smarttv Type D50u600m4cw
 
Telefunken is Duits, en blijkbaar gaat hij uit van de Duitse toetsenbord indeling. Kijk eens bij de instellingen of je een Nederlandse taal kan instellen en/of een Nederlands toetsenbord.

Kan dit niet? Dat moet je jezelf behelpen met dit, of een Duits toetsenbord aanschaffen.
550px-German-Keyboard-Layout-T2-Version2-large.png
 
Laatst bewerkt:
Alles staat op nederlands,maar dat wil toch niet zeggen dat ik voor mijn tv een extra duits toetsenbord nodig heb. Gekker moet het niet worden. En waar kan ik eventueel een duits toetsenbord kopen..??
 
Moet je even zoeken op bol.com of tweakers pricewatch. Maar omdat het voornamelijk alleen de tekens zijn die op een andere plaats zitten is het goedkoper om het voorbeeldplaatje uit mijn bericht te gebruiken.
 
Dat heb ik in ieder geval geprobeerd ,maar ook het apestaartje onder de Q werkt niet
 
Wat staat er in de handleiding over de eisen aan het toetsenbord?
 
Ik zal het eens rustig gaan bekijken. Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar Telefunken.De handleiding van de tv is zo klein die kun je met het blote oog bijna niet lezen en niks in het nederlands,dus je moet bijna een halve duitser zijn om het te kunnen lezen.
 
Heb je een weblink er naar toe. Ik kan goed Duits, we hadden een zusterbedrijf daar, ben veel in Stuttgart geweest.
Kann es jeden fall versuchen.......;)
Via Google en op hun support pagina vond ik nog niks obv het type nr combi merk.
 
Nee,ik heb geen weblink hiervan. Ik heb gewoon een mailtje verstuurd naar Telefunken Duitsland in het nederlands. Ze vertalen het daar ginds toch wel
 
Wat ik wel geprobeerd heb is het toetsenbord aansluiten op de pc ,en daar geeft hij wel een @ aan.En sluit ik hem aan op de smarttv,dan doet hij het niet
 
Zo,het probleem is inmiddels opgelost. Ik heb er een expert bijgehaald.Door het apestaartje te krijgen moet je de shift indrukken en de toets voor de aanhalingstekens. Dus eindelijk het probleem opgelost. Bedankt allen voor de tips
 
Door het apestaartje te krijgen moet je de shift indrukken en de toets voor de aanhalingstekens.
op deze plek? (Duits toetsenbord....) Blauw is shift...
Als je wrs bij de tip van PHP4U dat ook gedaan had?
Of is de plek toch anders?

Fijn iig dat het werkt!
PS: das wel vaak het nadeel van Duits spul..... bij meer internationaal gerichte merken heb je dit soort problemen bijna nooit.

900px-KB_Germany.svg.png
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan