VBA toevoegen macro in een nieuwe lege cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

xavery29

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2012
Berichten
25
Goedendag beste mensen,

Ik ben mijn eerste kleine stapjes aan het maken met VBA. Voor werkzaamheden wil ik een formulier maken waarbij een van te voren gemaakt bereik middels een "knop" wordt toegevoegd onder eerder toegevoegde blokken. Omdat het ene keer 2 keer moet worden toegevoegd maar de andere keer wel 10 hoop ik het met een eenmalige klik te kunnen bewerkstellen. De eerste gaat zonder problemen maar de tweede komt steeds op dezelfde plek terecht. Reden is mij duidelijk. In VBA is de Range gesteld op "B3". Ik heb alleen geen idee hoe ik de formule moet aanpassen zodat blok 2 op bijvoorbeeld B9 moet krijgen en de volgende op B15 enzovoort.

Ik heb gezocht in eerdere posts maar ik zie dat dit vaker een " probleem is geweest maar nogmaals ik heb geen idee wat ik in de formule moet aanpassen.

Bijgaand een voorbeeldbestand.

Ik zie graag reacties tegemoet zodat ik verder kan met het maken van kleine stapjes in VBA.

Alvast bedankt

mvg,
xavery29
 

Bijlagen

  • voorbeeld bestand macro.xlsm
    18,3 KB · Weergaven: 31
probeer dit eens:

Code:
Sub SjonR()

For i = 3 To 360 Step 6

    If Range("C" & i) = "" Then
        Range("N3:V7").Copy Range("B" & i)
        Exit Sub
    End If
Next
End Sub

Werkt tot rij 360 maar dat kan je wel aanpassen!
 

Bijlagen

  • voorbeeld bestand macro.xlsm
    18,9 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Ik dacht aan deze:
Code:
Sub voorbeeld()
    If Cells(3, 2) = "" Then
        rgl = 3
    Else
        Rng = Split(Range("B:B").SpecialCells(xlCellTypeConstants).Address, "$")
        rgl = Rng(UBound(Rng)) + 6
    End If
    Range("O3:V7").Copy Range("B" & rgl)
End Sub
 
Beide bedankt voor je jullie reactie. Ben nu aan de gang gegaan met jullie werkende oplossingen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik van de opgegeven "formules" weinig snap maar daar moet ik me dan maar verder in gaan verdiepen.

Nogmaals dank.

Mvg,
Xavery29
 
En bij vragen kan je dan weer bij Helpmij terecht :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan