Samenvoegen adresselijst uit excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesbl

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Berichten
694
Dag,

Ik heb Office 2011 en office 2016, beide voor de Mac.

Als ik nu een standaard brief wil maken, met een adressenbestand uit excel lukt dit niet als er in het excelbestand macro's zitten. Ik krijg dan een melding dat Word het bestand niet kan openen omdat er onleesbare inhoud is aangetroffen. Zowel bij de 2011 als de 2016 versie.
Dit gebeurt bij elk excelbestand waar macro's inzitten en wat ik wil gebruiken in Word.
Als ik het betreffende excelbestand opsla zonder macro's, werkt samenvoegen met word wel.

Is dit een bug binnen office voor de mac den moet ik hier mee leren leven?
Heeft iemand nog een (algemene) tip?

Dank

Kees
 
Waarom zet je macro's in een adressenbestand? Toch nergens voor nodig? Zet, als je toch macro's nodig hebt voor die adressenlijst, de macro dan in de Persoonlijke macromap, dan kun je de adressenlijst als gewoon excel bestand opslaan.
 
Ik heb in het excelbestand een userform waarmee ik de gegevens wegschrijf, vandaar.
Blijft mijn vraag of het überhaupt niet kan om een excelbestand met macro's te gebruiken voor het samenvoegen met Word.

De tip om de macro's in de persoonlijke macromap te zetten is een goeie! Dank.


Kees
 
Ik heb in het excelbestand een userform waarmee ik de gegevens wegschrijf, vandaar.
Die kan ook in je Persnlk.xls staan, hoeft niet in het adressenbestand. In Windows versies is het overigens geen enkel probleem om bestanden met macro's te gebruiken. Ik kan het helaas voor je niet op een Mac testen want die heb ik niet. Maar in jouw geval is de weg van de minste weerstand (macro's en formulieren verplaatsen) de makkelijkste oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan