Oude pc vanaf andere pc bereiken buiten huidig netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morris22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2018
Berichten
2
Hallo,

Ik zou graag een pc vanaf buiten af het netwerk willen bereiken. Voor bijvoorbeeld op een laptop.
Ik heb niet echt kennis van dat doen. Dus zou graag hierover uitleg krijgen hoe en wat.
Hoor graag van jullie!!
 
Dag, Windows heeft daar een Extern Bureaublad applicatie voor: Microsoft Extern bureaublad

Google "remote desktop" of raadpleeg Help op de computer voor informatie.

Er zijn natuurlijk nog andere programma's die over het Internet laten verbinden met een "Remote computer." Teamviewer is er dus één van. Hier lees je over nog andere.

Een voorbeeld wat hier wordt genoemd is Chrome Remote Desktop, dit werkt het eenvoudigst en is in de Nederlandse taal: https://support.google.com/chrome/answer/1649523

Vaak is het voldoende om bepaalde bestanden te synchroniseren en er overal toegang toe te hebben, dat kan middels een cloud applicatie zoals Dropbox. Je hoeft dan niets in te stellen of in te vullen en de andere computer hoeft niet aan te staan (of wakker gemaakt te worden via het netwerk) maar kan daar dan geen programma's gebruiken, waar je tevoren toestemming voor hebt gegeven. Gebruik de Dropbox map in combinatie met toegang tot programma's als er geen bestandsoverdracht kan plaatsvinden.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord!!
Het liefst doe ik het via poort forward. Vanwege ik dan iets kan invullen en ik dan via deze pc bij de bestanden kan.
Dat is mijn bedoeling alleen kan hier over vrij weinig vinden dat werkt. Heb paar tutorials gevolgd alleen de poort gaat niet open 2389 en weet niet wat ik moet invullen op de andere pc op het andere netwerk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan