localhost via thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeanjean

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Berichten
22
Ik heb zopas WAMP-server geïnstalleerd om wat aanpassingen te maken aan mijn eigen website.
Alles werkt prima, op één ding na: ik geraak niet op de localhost via een andere PC in in mijn thuis-netwerk.
Toen ik mijn website een paar jaar geleden maakte, lukte dat wel...

Op alle toestellen in mijn thuis-netwerk gebruik ik Windows 10 Home.
De geïnstaleerde server is WAMPSERVER 3.1.0 64bit (Apache 2.4.27 / PHP 5.6.31 / MySQL 5.7.19)

Wat ben ik deze keer vergeten ???
 
Als de WAMP-server op een andere pc draait kun je geen 127.0.0.1 rechtstreeks bereiken vanaf extern.
Wil je dat perse dan moet je met Remote Desktop die pc overnemen en dan kun je in principe vrijwel alles doen alsof je achter die pc zit.
Bedoel je dat?
https://www.ctrl.blog/entry/how-to-rdpwrapper-win10-home
Home versie heeft we limiteringen mbt RDP, wellicht kun je beter Teamviewer nemen.

Probeer ook eens of je met het ip adres v/d WAMP server erin kunt?
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=62323

Wrs ook in de router port 80 forwarden naar de WAMP server pc....
 
Laatst bewerkt:
Binnen een netwerk is port-forwarding helemaal niet van toepassing!!!

Je kan de boel prima via je LAN-IPadresje bereiken die vaak met 192.168. begint. Mogelijk moet je even wat met je VirtualHost van je webserver frommelen of je hosts-file.
 
@route99:
nee, het is niet de bedoeling om de computer met de WAMP-server op afstand over te nemen.
De link naar computeridee.nl beschrijft ongeveer waar ik nu mee bezig ben (zie antwoord naar PHP4U)

@PHP4U:
Zowel 'localhost' als '192.168.1.103' in de adresbalk van een browser werken, maar enkel op het toestel waar de server draait.
Met '192.168.1.103' op een ander toestel in mijn netwerk krijg ik een '403 FORBIDDEN' ...
Kan je misschien iets meer info geven over dat 'frommelen met VirtualHost of host-file' ?
 
Idd dat is de default.
De PF was idd intern niet mogelijk, de after-Mol stond hier aan.....:eek:
De laatste link is interessant, weer wat geleerd, waar ik zelf al heel snel naar RDP of Teamviewer grijp.
 
Check het eventueel maar 127.0.0.1 gerelateerde zaken, hoe zoiets hoort te werken liggen vast, geef je geen kans en ga voor de oplossing v/d link die PHP4U aandroeg.
 
Zou het kunnen helpen als ik WAMP vervang door XAMPP?
Dat is hetzelfde als je BMW vervangen door een Mercedes omdat je de enkel de navigatiesoftware van je BMW niet zelf geüpdated krijgt.

Ik heb net een link gegeven met een hoop oplossingen. Kijk daar eens naar.
 
Het is me uiteindelijk gelukt met een aanpassing in httpd-vhosts.conf
Het oorspronkelijke bestand zag er uit als volgt:
Code:
# Virtual Hosts
#
<VirtualHost *:80>
  ServerName localhost
  ServerAlias localhost
  DocumentRoot "${INSTALL_DIR}/www"
  <Directory "${INSTALL_DIR}/www/">
    Options +Indexes +Includes +FollowSymLinks +MultiViews
    AllowOverride All
    Require local
  </Directory>
</VirtualHost>
Door de regel
Code:
    Require local
te veranderen naar
Code:
    Require ip 192.168.1
werkt het weer op alle toestellen.

Bedankt voor alle reacties :thumb:
 
Zie je hoe simpel het kan zijn :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan