Printerprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwitloof

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
841
Tot en met gisteren kon ik een pagina afdrukken met Ctrl+p ,nu komt er alleen een blanco blad uit (win 10)Wat is loos??
 
Tsjonge, je bent wel erg scheutig met informatie...:rolleyes:

Om welk merk & type printer gaat het..?
Wat is de verbinding tussen pc en printer ( usb, UTP of WiFi )..?
Zijn er zeer recent updates geïnstalleerd waarna dit probleem is ontstaan..?
Systeemherstel geprobeerd naar het vorige herstelpunt..?
 
Dus je doet het nu via het icoon?
Je geeft eigenlijk te veel informatie.
 
Printer is Epson xp-245,twee weken oud,heeft altijd geprint met ctrl+p tot nu,juist alles verwijderd,en terug geinstalleerd via dvd,en pc terug opgestart.
Verbinding gebeurd door usb verbinding.
Print wel af van é-mail,en ook van opgeslagen pdf's.
 
En vanuit welke toepassing / programma gebruik je die sneltoets-combinatie ( kladblok, MS Word, Adobe Reader.....etc )..?
 
Gewoon zoals ik vroeger deed,ik zie een pagina op het scherm,wil dit afprinten,tik dan op mijn klavier ctrl+p in ,aan de rechterkant verschijnt de balk,
ik tik in 1 pagina en afdrukken,en dat deed het vroeger prima en nu dus niet meer,raar.
Systeemherstel ook al gedaan 2x zelfs ,een op gisteren en een op 09/02/2018 ,noppes.
 
Heb je een andere browser als standaard/default ingesteld? Heb je programma's/apps geïnstalleerd die Ctrl+p overgenomen hebben? Staat het formaat wel op A4 en geen kantlijn van 0-0 dan krijg je namelijk een blanco blad.
 
Laatst bewerkt:
De browser die nu in gebruik is, is Opera,daarstraks ook chrome geprobeerd,alles blijft hetzelfde.
formaat staat op a4,wanneer ik een printscreen doe en opsla,dan print,dat gaat wel.
Van de apps,daar heb ik niet veel kaas van gegeten,daar blijf ik af,of heb toch niets verandert bij mijn weten.
Volgens mij moet het aan de printer zelf liggen,vermoed ik!!Al tweemaal heringericht zonder resultaat.
Kan het iets met poorten te maken hebben vraag ik mij af?


printscreen drukken doet hij nu ook niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het printer stuurprogramma eens opnieuw installeren..
Wel eerst alles wat met de printer te maken heeft de-installeren en opnieuw opstarten, pas daarna de software opnieuw installeren en de printer pas aansluiten als de software daarom vraagt.
 
Laatst bewerkt:
Verwijder dan alles met revo uninstaller. Je zult verbaasd zijn wat er allemaal niet verwijderd wordt bij het standaard de-installeren.
 
Met een ander toetsenbord? (je weet maar nooit)
Anders: printer aan andere pc, dan wel ok?
Of testen bij de buren of in de winkel of terugsturen ivm garantie?

Helpdesk Epson al gebeld?
 
OPGELOST!!,Ik weet ge gaat mij niet geloven,maar ik ga het proberen uit te leggen.
Alles tot hierboven beschreven geprobeerd,dan deze morgen printer ontkoppeld van mijn desk pc in de living.er mee
naar de keuken getrokken,daar aan een laptop gehangen en geinstalleerd vanaf dvd.
Eerst de inkt cardridges eruit ,en er terug in(zijn wel niet de orginele,geef ik toe).
Printer aan, Ctrl + P ,en print zoals tevoren,alleen niet met goed resultaat(slechte kleuren,stukken overslaan enz..)
Dan printerkop gereinigd,spuitkanaal,uitlijnen ,allemaal gedaan,en zie hij doet het.
Terug ontkoppeld, en terug naar de living geplaatst,opgestart ,en hij doet het weer,raar maar het is zo(hout vasthouden).
Allen bedankt voor de feedbeacks!....:thumb:;)
 
Mooi dat het is opgelost,
maar ik ga u echt niet geloven, ik ga het proberen uit te leggen. Feit is dat u veel werk heeft verzet. Echter, ik twijfel wel heel sterk aan het verband tussen oorzaak en de uitkomst. U geeft zelf al aan dat u het raar vindt. Dus hoogstwaarschijnlijk hebben we hier te maken met louter toeval. Ik sluit niet uit dat we hier te maken hebben met het omgekeerde van de Wet van Murphy. Meer een kwestie van geluk.;):D:D:D
 
Dat u mij niet gelooft,dat is uw probleem,ik lig daar niet van wakker,Dit kan naar opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan