• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formulevraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meesterlijk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2018
Berichten
3
Welke formule zou ik moeten gebruiken voor onderstaand (ps. even een simpel overzicht gemaakt om het makkelijker in uit te leggen)

als de waarde in kolom C (vergelijkcel) gelijk is aan de waarde in kolom A (Aantal) dan in Kolom D ( Formule) de waarde zetten uit Kolom B (waarde).
Dus in dit geval zou er uit moeten komen dat in D1 zou komen te staan: C3 (vergelijkcel) is gelijk aan A4 ( Aantal) en wordt er ingevuld in D1 (Formule) "55" (gelijk aan B4).

Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg... wellicht weten jullie experts dit?
Dank iig voor de moeite :)

afbeelding excel.JPG
 
Hallo en welkom op dit forum.

Op de eerste plaats: in cel D1 staat "formule", dus je bedoelt waarschijnlijk cel D2
Op de tweede plaats een voorbeeldbestandje helpt enorm.

Dat gezegd hebbende:

Deze formule in D2 en doortrekken naar beneden
Code:
=ZOEKEN(C2;A:A;B:B)

Succes!
 
deze?

PHP:
=INDEX($A$2:$B$9;VERGELIJKEN(C2;$A$2:$A$9;0);2)
 
Met de getoonde opzet:

D2=
PHP:
index(A1:A100;C2;1)
 
Dank voor de reacties, maar helaas heeft dit niet geholpen. De reactie van JanBG werkt wel in veel gevallen (en ook in het simpele voorbeeld), maar in mijn bestand pakt hij toch ook andere data.... dus niet geheel betrouwbaar. (in engelse versie werkt de (=lookup( het beste, maar krijg ook veel foutmeldingen, terwijl alles erin staat)

Ik zou graag mijn bestand willen delen, maar hier zit financiele data in van een bedrijf (en klanten), dus dat gaat helaas niet.
Iemand een andere optie wellicht?
 
Laatst bewerkt:
Dit heb ik gelezen. Ik was daarom ook niet van plan om het te plaatsen. Maar als ik al die data weghaal.... wordt het weer lastig weergeven.

Hoopte wellicht dat iemand dit direct zou herkennen, omdat het geen hele moeilijke som is ;) (ik ben maar een leek die zichzelf wat probeert bij te leren ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan