• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Poule loting dart koppeltoernooi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaak1952

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2012
Berichten
3
Ik heb een deelnemersveld van 32 personen, die dmv loting aan elkaar gekoppeld worden. De loting gaat via de f9 knop, waarna de koppels bepaald worden.
Nu wil ik die 16 koppels verdelen, weer dmv loting, over 4 poules. Ik heb geen idee hoe ik dit kan oppakken. Wie helpt mij?
 

Bijlagen

  • 17-2-2017 GKT.xlsx
    15,3 KB · Weergaven: 74
koppel 1 t/m 4 is poule 1
koppel 2 t/m 8 is poule 2
enz
 
Dat is niet echt wat ik bedoel. Ik wil de poule indeling volledig van loting laten afhangen.
 
Sjaak,

Je verdeeld de deelnemers willekeurig (zover een computer dat kan) over de koppelnummers. Als je dan de poules verdeeld zoals popipipo aangeeft heb je nog steeds een willekeurige verdeling, ook al staat vast dat 1 tm 4 in poule 1 zitten.
In totaal hoef je maar een keer een willekeurige verdeling te maken om tot een willekeurig antwoord te komen. Jouw redenatie is dat als je twee keer iets willekeurig is, dat het dan willekeuriger is dan 1 keer. FAKE NEWS!

Dus ik denk dat popipipo's oplossing inderdaad voldoende is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan