• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Text invoegen in geval waarde aangrenzende kolom cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DavidvanR

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2017
Berichten
13
Beste allemaal,

Ik wil waarde(s) toekennen in een cel (b.v. 999) indien er in de aangrenzende kolomcellen een waarde is opgegeven. Zie voorbeeld: hieronder in de laatste rij van kolom moet dus '999' komen te staan. Heeft er iemand een formule voor mij?

A B C
1.00 999 20.00
0.00
3.00
5.00
0.00
0.00
0.00 ? 51.00

Voor de volledigheid ook een voorbeeldbestand toegevoegd.

Bij voorbaat dank!

Mvg, David
 

Bijlagen

  • Voorbeeld help mij.xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 35
David,

Echt helder is je uitleg niet maar bedoel je
Code:
=ALS(A2<>0;999;"")
 
Hoi Rob,

Bedankt voor je bericht! Het excel voorbeeldbestand maakt het misschien iets makkelijker.

Ik wil in Kolom B waarde '999' toekennen op de voorwaarde dat er in diezelfde rij een waarde te vinden is in Kolom A en C. Op de plek waar nu een '?' staat dient dus met de formule '999' komen te staan.

Maakt dit bovenstaande het iets duidelijker. Jouw voorbeeld werkt helaas niet vanwege de numerieke waardes '0'.

Mvg, David
 
David,

Kleine aanvulling:
Code:
=ALS(EN(A2<>0;C2<>0);999;"")
 
Beste Rob,

Helaas worden 'Blanks' als waarde '0' beschouwd waardoor deze formule niet helemaal op ging. Je hebt mij hoe dan ook geholpen! Dit is de formule mocht iemand het nog willen hebben:
=IF(AND(A2<>"",C2<>""),999," ")

Nogmaals bedankt!

Groet, David
 
Waarom wil je een spatie in een cel hebben?

Code:
=IF(COUNT(A2;C2)=2;999;"")
 
Hoi VenA,

Dit was exact wat ik zocht! Spatie is niet nodig inderdaad.

Dank je wel voor je reactie!

Groet, David
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan