Nieuw record met nieuwe subrecord: Error 3101 én 3201

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0559

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2017
Berichten
11
Beste,

Opnieuw waag ik mij aan Acces, dit keer duik ik niet zomaar weg voor een foutmelding.

Graag wil ik een database maken van de boeken (en later films, muziek, podcasts, etc) die ik in fysiek en/of digitaal bezit heb. Op dit moment loop ik tegen de errors 3201 en 3101 aan. Die krijg ik, zodra ik een nieuw boek én een nieuwe uitgeverij wil invoegen. Hierbij is het tItems:Boeken het hoofdtabel en de tInfo:Uitgeverijen een subtabel in many>1-relatie. Later wens ik ook nog de tInfo:personen, tInfo:Categorieën, etc. via een many-many-relatie te koppelen aan tItems:Boeken, maar dat is nu nog voor latere zorg.

Zoals ik al zei, ik krijg dus een foutmelding 3201 en 3101. Eerst had ik zowel tIems:Boeken én tInfo:Uitgeverijen op één formulier staan, maar toen kreeg ik error 3201 bij het invoeren van een nieuwe record. Toen had ik tItems:Boeken in een hoofdformulier gezet en tInfo:Uitgeverijen in een subformulier in het hoofdformulier; toen kreeg ik error 3101. Nu ben ik er achter gekomen hoe de navigatieformulieren werken, dus nu ben ik van plan om elke nieuwe soort info via een eigen tabblad in te voeren. Doch ben ik bang dat ik dan ook een foutmelding krijg.

Zover ik het goed begrijp, geven zowel 3201, als 3101 (ongeveer) dezelfde fout aan: Dat het niet mogelijk is om een record te koppelen aan een lege record. In deze casus: Een uitgeverij te koppelen aan een leeg boek-record.
In een andere thread stelde OctaFish voor om
(...) het subformulier bijvoorbeeld uit[ te ]schakelen en pas actief [te] maken als de hoofdvelden zijn ingevuld.

Is dat de oplossing - hoe doe ik dat dan? Of is er in deze casus een betere te vinden?

Mijn ganse database op dit moment is als bijlage terig te vinden: Bekijk bijlage Bibliotheek - Opbouw.zip
 
Laatst bewerkt:
Je hebt een soort spinnenweb van je relaties gemaakt, en daar gaat geen enkele database goed mee werken. Je gebruikt ook relaties die ik niet zo snel zou maken. Een één-op-veel relatie is prima, een veel-op-één relatie niet. En veel-op-veel relaties al helemaal niet. Eigenlijk moet je alleen één-op-veel relaties maken.
Die foutmeldingen zeggen me niks, ik krijg ze niet al kan ik geen records opslaan, maar dat komt denk ik door dat spinnenweb. Een uitgever is een keuzelijst op een boek, maar die mis ik op het betreffende formulier. Een nieuwe of ontbrekende uitgever voeg je toe aan de tabel [tInfo:Uitgeverijen] en moet dan gelijk beschikbaar zijn in de keuzelijst. Maar dan moet die er wel zijn natuurlijk. Ik heb nu geen tijd, maar ik zal er van de week wat dieper in duiken.
 
Bedankt voor deze reactie.

Naast mijn beperkte kennis van programmeren, ben ik vooral gegaan voor deze 'spinnenweb', om later ook toepasbare informatie te halen uit de neveninformatie. Daarmee bedoel ik dat ik naast de reguliere informatie van boeken, ook graag wil zien welke categorieën vaak voorkomen bij bepaalde auteurs, vertalers, editeurs en/of uitgeverijen. Dit deze motivatie ook weer toegepast op film, audio, artikelen, etc,.

Met als gevolg dat ik dus een 'spinnenweb' aan data wens te creëren, om later daaruit neven-informatie te halen, naast enkel de objecten die ik in mijn bezit heb.

In het geval dat een andere insteek beter werkt om mijn gewenste doel te bereiken, dan ontvang ik daar graag informatie over.

EDIT: Hummm, zoeken op "Acces error
Code:
" blijkt ook zinvolle informatie te geven, bijv. [url]https://access-programmers.co.uk/forums/showthread.php?t=224334[/url]. Daar zal ik binnenkort ook even in duiken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan