laptop herkent via wifi netwerk niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jand66

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2010
Berichten
31
Sinds ruim 2 maanden heb ik het volgende probleem met mijn laptop.

In windows explorer ziet mijn laptop de NAS server niet meer, dit geldt zowel voor bekabeld als wifi. Tegelijk hiermee is ook het probleem ontstaan dat ik met de laptop niet meer via de wifi kan inloggen op de ziggo router (192.168.178.1). Bekabeld lukt dat wel. Ik weet ten eerste niet of deze problemen iets met elkaar te maken hebben, maar ik vermoed het wel.

Ondertussen heb ik echt van alles geprobeerd om deze problemen op te lossen, maar ik weet nu niet meer waar ik het moet zoeken.

Info:
Ziggo router Technicolor TC7210
Engenius ECB350
WD MyBookLive (NAS)
Mijn laptop met ESET Security

Vreemde is echter dat mijn oude laptop, die op dezelfde manier verbonden is, wel de NAS server ziet. Deze kan via de wifi en bekabeld inloggen op de ziggo modem.

Het lijkt daarmee iets te zijn op mijn nieuwe laptop, maar wat. Waar moet ik het zoeken.

Iemand een suggestie?
 
- dubbel -
 
Ik gok dat hij op een Openbaar Netwerk staat ingesteld, en niet op een Particulier netwerk.

Ga naar: Configuratiescherm
Kies: Netwerk en internet
Kies dan: Netwerk Centrum
Klik op: Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen
Zorg dat Netwerkdetectie aan is geschakeld.
 
Nee staat op particulier netwerk en netwerkdetectie stond al aan.

Kan draadloos wel op internet, maar zie in eigen netwerk niet de NAS Server en kan niet inloggen op de ziggo modem. Kan beide devices wel pingen, no problem gaat prima
 
Wat is de output van de wifi met: ipconfig all
 
Dat lijkt ok.
Heb je al een router reset gedaan?
Voordat ik verder ga en wrs in herhaling..
Ondertussen heb ik echt van alles geprobeerd om deze problemen op te lossen, maar ik weet nu niet meer waar ik het moet zoeken.
Wij helpers zijn dan wel benieuwd naar het lijstje.. dus dat even hier neer zetten....
 
Configuratie is als volgt:
Ziggo modem
Nas server is rechtstreeks verbonden met de ziggo router
Er is een switch rechtstreeks verbonden met de ziggo router
De engenius is hangt aan de swithc
Mijn dockingstation hangt aan de switch

-Laptop rechtstreeks aan de ziggo router gekoppeld, geen NAS (draadloos inloggen op de ziggo modem hier niet van toepassing)
-Switch er tussen uit. Engenius rechtstreeks aan ziggo router. Vervolgens geprobeerd of ik bij de NAS kon... en dat kon niet. Draadloos inloggen op de ziggo router lukte ook niet
-Verschillende settings in de ESET firewall gewijzigd die niets hebben uitgehaald, alle mogelijkheden heb ik op internet gevonden (dit is niet echt mijn vakgebied, hier ben ik dus voorzichtig en heb ik onvoldoende kennis van)
-Een monteur van ziggo heeft naar het probleem gekeken (dat is ook het enige wat 'ie heeft gedaan, want hij had geen oplossing)

Het leuke is, in alle wijzigingen met de configuratie, bleef de oude laptop gewoon goed werken. Kon in alle gevallen de NAS benaderen en kon ook draadloos inloggen op de Ziggo router.

Dit is het even in het kort. Conclusie, de configuratie heeft geen invloed op het probleem. Mijns inziens ligt de oorzaak niet bij het netwerk, maar in de configuratie van de laptop. De vraag is alleen waar. :)
 
Ok, fijn dat lijstje:thumb:
Start eens op in veilige mode met netwerk ondersteuning, via F8 na eerst dit uitgevoerd te hebben:
https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?t=20129
bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy
Ik gebruik de firewall van Eset niet, check of die dan ook uitgeschakeld is.
De virusscanner zou iig wel uitgeschakeld moeten zijn.

Kun je nu wel via de wifi inloggen op de Ziggo router ?
Merk je so wie so nog iets verschillend als je zo werkt dat opvalt en wellicht helpt om het beeld completer te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit ondertussen uitgeprobeerd, maar het heeft niet geholpen. De firewall stond uit, maar kon niet bij NAS en kon niet inloggen op modem.

Ondertussen heeft ESET ingebeld. Ik had namelijk een ticket uitgezet bij hun support. Deze hebben alle opties die ze volgens mij konden bedenken uitgezet, maar niets bracht een oplossing. :rolleyes:
 
Vorige week donderdag heb ik de nieuwe modem/router van ziggo ontvangen en aangesloten. Beide problemen zijn hierdoor opgelost. Ik kan met de wifi de modem/router weer benaderen via het ip-adres en ook is de NAS weer zichtbaar in windows verkenner. Blijkbaar zat er iets fout in de "oude" technicolor modem/router van ziggo, waardoor het niet goed werkte. Ik blijf het vreemd vinden, maar het probleem is in ieder geval opgelost :thumb:
 
:thumb::thumb::thumb:
Tnx voor de terugmelding!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan