Opstart problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

youriwannet

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2014
Berichten
198
Goedemiddag. Mijn pc start niet meer op nadat deze 2dagen van het stroom af heeft gestaan. De pc gaat aan maar daar blijft het bij. Geen opstart scherm of piepje. Toetsenbord reageert ook nergens op. Heb met de jumper bios reset geprobeerd zonder succes. Afgelopen vrijdag werkte de pc nog naar behoren. Wie kan mij helpen.
(Edit: Heb de pc ookal kaal geprobeerd op te starten zonder schermen of toetsenbord etc. Hierop ook geen reactie)

Specs:
Mobo Asus H81 Gamer.
Ssd Kinston Hyper x.
Cpu Intel i5 4590
Ram Cosair vengeance 4x 4Gb 1600Mhz

Alvast bedankt.
Mvg,
Youri Wannet
 
Laatst bewerkt:
Of gewoon een defecte voeding..
Bord is niet dusdanig oud dat er van uitgedroogde danwel defecte condensatoren sprake zou mogen zijn, maar controleren kan uiteraard geen kwaad..
Ik hou het op een defecte voeding...
 
Welke voeding?
Geen opgave.

De pc gaat aan maar daar blijft het bij
De vertilatoren en harde schijven zullen gaan draaien maar moederbord start niet anders hoor je wel een bios beep en bij een graka probleem meerdere.

Kan een geheugenreepje zijn, helemaal kaal opstarten dus met alleen CPU en koeler, voeding uiteraaard en de systeemspeaker, de rest er allemaal uit en eraf, bios beeps? zo ja, welke?
 
Voeding is een Cosair Vs650w

Pc zojuist kaal op gestart bios piepje: 1x lang 2x kort. Met videokaart erbij nogsteeds dezelfde piepjes. Zodra ik in een van de 4ram slots een ramstick zet gebeurd er niks meer.

Mvg, Youri Wannet
 
Kijk even in het manual welk slot eerst bezet moet zijn, daar 1 reepje geheugen plaatsen en die omwisselen voor een andere.
Mocht dat willen dan kun je zien welk reepje of reepjes het hebben begeven.

Lees net dat het of A2 of B2 moet zijn, 2e slot of 4e slot v.a. de CPU.

Lijkt wel een en en probleem.
http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm
 
Laatst bewerkt:
Is het 3 Volt batterijtje aan vervanging toe?
Werd de computer verplaatst toen die van de spanning was, dan misschien is de ventilator geblokkeerd door een kabeltje.
 
Wees maar blij dat deze dan waarschijnlijk niet meer te krijgen is. Ik lees ook op Newegg.com dat ze het niet goed doen. Probeer garantie te krijgen en verzamel daarvoor reviews. Consumentenrecht geeft ook recht op een evenredig bedrag terug van de verkoper, wanneer de garantietermijn verstreken is. Hier is een link naar de beoordelingen met één ei. De meeste daarvan melden dat het moederbord direct stuk gaat. Succes

https://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16813132052
 
Allemaal leuk en aardig maar de reviews op Newegg die je aanhaalt gaan vrijwel allemaal over een crashende ethernet-driver / niet functionerende netwerk-poort.
Ik zie niet in wat dat met bovenvermeld probleem ( niet willen booten ) te maken heeft..
Dat Asus niet uitblinkt in support is bij de meesten al jaren bekend, is nooit anders geweest, dat in tegenstelling tot bijv. ASRock.
Daarbij, zelf kies ik nooit voor een uATX bord, ik hou van ruimte en airflow dus kies altijd voor een ATX type, nooit problemen mee gehad, niet met Asus, ook niet met Gigabyte-borden.
 
Allemaal leuk en aardig maar de reviews op Newegg die je aanhaalt gaan vrijwel allemaal over een crashende ethernet-driver / niet functionerende netwerk-poort.
Ik zie niet in wat dat met bovenvermeld probleem ( niet willen booten ) te maken heeft..

"Doet het niet" vind ik toch wel behoorlijk ernstig en zelfs al zijn dat er maar een handvol, probeer deze getuigenissen dan voor jou zaak te laten pleiten. Het moederbord komt niet meer terug tot leven dus laat het er niet bij zitten en verlang een soortgelijk bord of geld terug van de verkoper. Een artikel moet doen wat je ervan kan verwachten.
 
Inmiddels een paar weken verder. Mobo is ondertussen bij Asus geweest voor reparatie maar kreeg hem terug gestuurd met de mededeling dat er geen defecten zijn gevonden.. Heel apart want het moederbord werk dus nog steeds niet. Mijn teleurstelling bij Asus voor de service. Heb direct Azerty de leverancier van het moederbord gebeld. Mag hem nu voor de 4e keer weer terug gaan sturen naar ze. Erg slecht en ondertussen zit ik nog steeds met een pc die niet werkt. Hoop heel erg dat ze dit keer een vervangend product kunnen stuuren. :/

Mvg,
Youri Wannet
 
Je kunt nu wel met een beschuldigende vinger naar Asus of Azerty gaan wijzen maar de vraag blijft of je ook reeds iets ondernomen hebt om je voeding te testen / vervangen..?
Indien het bord daadwerkelijk bij Asus is geweest neem ik aan dat het tenminste getest is op werking, dat het bij jou niet werkt is dus te wijten aan jouw hardware waarbij een defecte voeding de eerste verdachte is.
Wil trouwens niet op de stoel van de klantenservice van Azerty gaan zitten maar indien Asus aangeeft dat het bord niets mankeert zal Azerty hooguit uit coulance een ander bord sturen om van "het gezeur" af te zijn.
Mijn persoonlijke ervaringen met Azerty zijn zuiver positief, indien jouw product iets mankeert krijg je ofwel een vervanging toegestuurd dan wel een reparatie aangeboden.
Ben dus benieuwd wat ze met deze situatie gaan doen....maar ben er wel redelijk zeker van dat een ander moederbord jouw probleem niet gaat oplossen omdat het probleem naar mijn idee niet in het bord zit.
 
Lees niets over een memtest, overigens en ook niet over de voorgestelde manier om eerst op te kunnen starten met 1 reepje.
 
Dit probleem is mij al 3 keer voor gekomen met dit type moederbord. Heb tevens de andere componenten wel getest. Zelfs geprobeerd met een nieuwe cmos batterij in het moederbrod zonder succes. Heb alles geprobeerd ook met een ram stick. Er komt gewoon geen reactie van het moederbord. Niks geeft een verschil. Ik heb niks aan te merken over de service van Azerty die is gewoon top maar het probleem met het mobo blijft nogsteeds. Tevens ben ik niet de enige die bij dit type moederbord het zelfde probleem tegen komt. Op internet lees ik er meer over..

Mvg,
Youri Wannet
 
Asus heeft hem getest en goed bevonden (stuur ze wel vaker op krijg een nieuwe, die ik opstuur zijn stuk), je hebt er al meerdere gehad en je probleem is steeds hetzelfde.
Batterijtje vervangen op nieuw moederbord lijkt mij schromelijk overdreven, heb er laatst eentje van wel 10 jaar weer aangesloten, batterijtje deed het nog prima.

Met 1 reepje geheugen getest in welk slot?

Andere voeding geprobeerd?
 
Zodra ik in een van de 4ram slots een ramstick zet gebeurd er niks meer.

Bericht 6...
Lees net dat het of A2 of B2 moet zijn, 2e slot of 4e slot v.a. de CPU.

De vraag was al gesloten. Met een defect moederbord kan een moederbord tester uitkomst bieden. Deze geeft één of meerdere codes bij het inschakelen, waaruit vaak valt af te leiden wat het probleem is. Een ander handig apparaatje is een voeding tester. Beide zijn voor weinig te koop in China via eBay.com

Je durft wel met ruilen hoor, als de fabrikant geen fout kan ontdekken zal de kans dat je een defect moederbord van een ander krijgt reëel aanwezig zijn.

Mijn pc start niet meer op nadat deze 2dagen van het stroom af heeft gestaan.

Dat doen veel apparaten, ik gok nu toch ook op de voeding. Daarom heb ik de reviews gelezen op Newegg.com en ondanks dat dit specifieke model als goed beoordeeld wordt zijn er best veel problemen gerapporteerd met de andere wattage Corsair VS voedingen. Klik ze bovenaan maar eens aan en je vindt bij 1 of twee sterren het zelfde probleem wat jij hebt en ook zag ik twee waarvan bij hun de garantie sticker al verbroken was.

https://www.newegg.com/global/nl/Product/Product.aspx?item=N82E16817139228

Ik zou haast zeggen dat je met een andere voeding te kopen niet veel slechter af bent, Misschien via Advertentiezoeker.nl een tweedehandse?
 
Na een enige tijd toch een nieuwe voeding gekocht en getest. Zonder succes. Het probleem zit m in de ram slots. Zonder ram piepjes maar zodra er ook maar een willekeurig reepje in komt doet ie helemaal niks meer. Inmiddels contact gehad met asus hierover en dat het mobo al een keer bij hun is geweest voor reparatie. Blijkbaar dus niet. Asus meld dat ze mijn moederbord nooit bij hun binnen hebben gekregen. Nu maar weer eens verhaal halen bij Azerty wat zich afspeelt.

(Edit: alle ram sticks zijn getest in een andere pc en funcioneren.)

Mvg,
Youri Wannet
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan