• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regelnummer weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

CygneVoler

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2015
Berichten
234
Excellers,
Wellicht een eitje voor jullie, maar ik kom er niet uit.
Ik gebruik een userform om gegevens te zoeken in een database.
Wanneer dit wordt gezocht (en gevonden) zou ik graag willen zien op welke regel dit staat in de database.
Kunnen jullie zeggen met welke vba code ik het regelnummer kan weergeven in de userform?

Code:
Regelnummer.Text = ComboBox1.List(ActiveCell.Row)

(werkt niet zoals ik zou willen. Wordt wel een getal getoond maar dit komt niet overeen met de regel uit de database.)

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Je bent de zoveelste vandaag die geen voorbeeld document plaatst.
Een correcte werking van zaken hangt echt niet af van 1 regeltje code.
 
zo?

Code:
Regelnummer.Text = ComboBox1.ListIndex + 1
 
Laatst bewerkt:
En zet een minteken voor de 1:
Code:
If ComboBox1.ListIndex > [COLOR=#ff0000][SIZE=5]-[/SIZE][/COLOR][SIZE=5]1[/SIZE]

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
If ComboBox1.ListIndex > -1 Then
 For j = 0 To 7
   Me("L" & j + 1) = ComboBox1.Column(j)
 Next j
       Regelnummer = ComboBox1.ListIndex + 1
End If
End Sub
 
Het werkt zo idd SjonR en Harry. Bedankt! @Harry wat is de functie van de -1 (min) als het ook zonder de (min) werkt?
 
Een combobox listindex is 0-based en niet 1-based.
Het is dus om te controleren of er wel regels in de combobox staan.
>=0 zal dus ook mogen.
 
Jij krijgt de textboxen pas gevuld als jij een keuze maakt die niet de eerste twee keuzes zijn.
De eerste is 0.
De tweede is 1.
 
Er staan wel regels in de combobox. Wanneer er een regel wordt geselecteerd komen ook in de overige textboxen de gegevens uit de geselecteerde kolommen.
Ook heb ik in de combobox-eigenschappen de colmncount op 8 staan en bij de columnwidths de eerste 7 op 0 pt staan omdat ik de gegevens van kolom 8 wil zien in de combobox.
Of heeft dat niets met de -1 instelling te maken?:eek:
 
Zonder die min (-) krijg jij pas de textboxen gevuld vanaf de derde keus in de combobox.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan