• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleur toggle button

Status
Niet open voor verdere reacties.

appie36

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Berichten
194
Hallo,

Is het mogelijk dat je een toggle button zo maakt dat hij rood is als deze niet actief is en groen als deze actief is?

mvg

appie
 
Ja.
En omdat je geen voorbeeld hebt geplaatst is nu de vraag of je het hebt over een formulier object of een userform object.
En als het een formulier object is gaat het dan om een ActiveX of een echt formulier object.

Zo zie je maar weer dat ook bij een simpele vraag toch weer een voorbeeld of meer informatie gewenst is.
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk kan je hier wat mee.

Mvg Appie
 

Bijlagen

  • voorbeeldje1.xlsm
    17,4 KB · Weergaven: 74
Zoiets:
Code:
Private Sub ToggleButton1_Click()
    ToggleButton1.BackColor = IIf(ToggleButton1, vbRed, vbGreen)
    Range("Tabel1").Columns.Hidden = ToggleButton1
End Sub
 
Bedankt,

Helemaal goed zo, ik had bij eigenschappen zitten klungelen maar kreeg het niet voor elkaar. Niet verwacht dat het op deze manier moest.

Nogmaals bedankt!
 
Of, omdat ActiveX controls onbetrouwbaar zijn en een togglebutton verwarring kan geven: Gebruik een knop van de besturingselementen, geef de knop de titel "Verberg F tot K" en hang deze code eraan:

Code:
Sub Button3_Click()
    With ActiveSheet.Buttons(Application.Caller)
        If .Caption = "Verberg F tot K" Then
            Range("Tabel1").Columns.Hidden = True
            .Caption = "Toon F tot K"
        Else
            Range("Tabel1").Columns.Hidden = False
            .Caption = "Verberg F tot K"
        End If
    End With
End Sub
 
Helemaal goed zo, ik had bij eigenschappen zitten klungelen maar kreeg het niet voor elkaar. Niet verwacht dat het op deze manier moest.
Bij de eigenschappen kan je maar 1 achtergrondkleur opgeven en niet per status, wat er ook nog drie kunnen zijn. Dat moet dus in de code.
Neem ook het voorstel van jkpieterse in overweging. Dat is geen antwoord op je vraag maar wel een betere oplossing voor de gewenste functionaliteit.
 
Oke, als ik het dus met een kleur wil doen dan de toggle button. Als ik het met tekst wil doen het idee van pieterse?

Bedankt voor de snelle reacties
 
Ook die van jkpieterse kan desgewenst met kleur, maar de tekst op de knop geeft dan al de status aan.
 
Het kan ook met het lint:
 

Bijlagen

  • __verberg_snb.xlsm
    13,2 KB · Weergaven: 73
Dat is ook een oplossing, maar dan zou ik wel de tekst op de knop aanpassen na iedere actie.
Bekijk bijlage Kopie van __verberg_snb.xlsm

Bijbehorende CustomUI:
PHP:
<customUI xmlns="http://schemas.microsoft.com/office/2009/07/customui"
	      onLoad="snb_RibbonUI_onLoad">
    <ribbon>
        <tabs>
            <tab id="T_00" label="SNB">
                <group id="G_00">
                    <button id="B_01" 
				     getLabel="getLabel"
				     size="large"
				     imageMso="Refresh"
				     onAction="M_snb"/>
                </group>
            </tab>
        </tabs>
    </ribbon>
</customUI>
 
Laatst bewerkt:
Die oplossing van snb is wel heel erg mooi, edmoor maakt het nog mooier. Maar ik heb geen idee waar ik die php code moet invullen. Ziet er wel indrukwekkend uit als je zelf het lint kan aanpassen.
 
Das ist eine sehr vollständige Seite :D
 
Dat lijkt me meer wat voor de lange winter avonden om hier in te duiken. Sta er wel van te kijken wat er allemaal mogelijk is.


Inmiddels heb ik het toch maar met togglebutton gedaan die ik op een UserForm het gezet. Dit werkt bijna naar wens, alleen als je het userform voor de eerste keer opent zijn alle knoppen grijs. Als ik ze aanklik komt de kleur pas voor de dag. Ik ben nog aan het proberen of ik alle ToggleButtons met 1 knop kan resetten of zo.

Alleen deze vraaag nog als opgelost zetten maar weet niet waar ik dat moet doen.

Allemaal bedankt voor de bijdrage.

Mvg
Appie
 
Je kan in de Workbook_Open de togglebuttons een standaard kleur en waarde geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan